Torrboll?

Är du en "torrboll" precis som jag? Alltså blir din hud och ditt hår mycket torrare under vinterhalvåret? Jag blir jättetorr under vinterhalvåret och jag försöker vara noga med att smörja in mig på kroppen, händerna och ansiktet samt använda hårinpackning till håret.

Tänkte tipsa om lite produkter som jag gillar och använder:

Handkräm

Min favorithandkräm är denna från La Source. Jag har rekommenderat denna tidigare, läs det här! Den är perfekt fet och sjunker snabbt in i huden. Efteråt känns huden len under en längre tid, vilket jag tycker är toppen. Dessutom doftar den väldigt gott.

Body Butter

Just nu är min favorit för torr hud Body Butter från The Body Shop. Fick denna i olivdoft av min lilla kusin i julklapp och den är helt underbar på kroppen. Den är ganska fet, men när den väl sjunkit in i huden känns huden len tills man duschar nästa gång! Perfekt för oss torrbollar alltså ;).

Ansiktskräm/mask

Den här underbara "ansiktsmasken" från Kerstin Florian är värd varenda krona den kostar. Jag brukar smörja in ett lagom tjockt lager en gång i veckan innan jag går och lägger mig, sedan vaknar jag upp med babylen hud dagen efter. Perfekt om man är torr i ansiktet. Dessutom är den bra för känslig hy och jag brukar inte alls känna av att den svider eller så, och jag har ganska känslig hy. Rekommenderas varmt.

Hårinpackning

Den här inpackningen från Sunsilk Co-creations köpte jag i Thailand. Den är jättebra och håret blir verkligen lent och mjukt efteråt. Köp den som är anpassad efter din hårtyp. Jag brukar oftast välja för torrt/skadat hår eller glanslöst hår. Får finast resultat i mitt blekta svall då :).

Detta var lite små tips såhär på kvällskvisten ;). Nu ska jag diska lite, göra mig iordning för att sova och krypa till kojs med en bra tidning :). Ska även försöka sova bort "hängigheten", inbillar mig att jag börjar få ont i halsen...inte ok! Aja, imorgon mår jag bra. Så är det bara ;). Sov gott <3

/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0