3 April 2011


Morotsbrödet är i ugnen och jag slappar lite framför datorn med att blogga, börjar bli hungrig nu :). Är glad att jag tog tag i att baka brödet idag eftersom det blir ganska långa dagar med c-uppsatsplugg nästa vecka och då är det perfekt med en smörgås ibland ;). Mina frukostar kan jag variera lite mer också och det är ju inte helt fel :). Mums med hembakat bröd, som dessutom är supernyttigt. Sugen på att prova, receptet hittar du här!

Igår var det en lång dag. Först arbetade jag på högskoleprovet tillsammans med Sofia. Från halv åtta till fem höll vi på, så det var en heldag med andra ord. Lite segt när de skrev proven, men då läste jag en rolig bok samtidigt ;). Roligt att arbeta med någon man känner sedan innan, fick ju tiden att gå lite fortare i alla fall. Ni som skrev högskoleprovet, gick det bra? Var det svårt? Håller tummarna för er :). Efteråt cyklade jag hem och slappade i soffan en liten stund innan det var dags att göra sig iordning för kvällens festligheter.

Lockade håret, sminkade mig med min ganska vanliga partysminkning och drog på mig min mörkblå klänning som är så skön :). Hade förfest hemma hos mig och vi var fem tjejer som lyssnade på bra musik, sjöng oss hesa till "du är så yeah yeah wow wow..." och pratade. Hade jättemysigt, riktigt härliga tjejer! Sedan bar det av till NH för dans, dans och dans. Roligt att dansa igen, jag älskar att dansa ;). Avslutade kvällen med lite BK och sovsällskap ;).

Imorse (11.30) gick jag en morgonpromenad i ganska lugn takt varvat med lite högre tempo. Gick i ungefär en och en halv timme, så det var skönt. När jag kom hem började det ösregna, så jag hade riktig tur eftersom jag bara hade varmtröja och mjukisar på mig. Herregud förresten, det är ju 13 grader ute idag :D. Härligt, men alldeles för grått och tråkigt för min smak! Sol och 13 grader är NICE, give me på tisdag tack ;). Har även fått i mig god frukost, pratat med pappa lite i telefon <3 och fått iväg lite viktiga mail. Har också fått undan disken från igår, blir en hel del glas när alla ska dricka vin/cider/öl :). Men det var det värt! Bildregn kommer...först ska jag ta ut mitt bröd och äta makrillsmackor :D. Hörs!

/E <3

Förresten, mitt sovsällskap var Mikaela :). Hon sov över här för att slippa gå hem ensam i natt, så det var jättemysigt! Så jag gick med henne hem idag och fortsatte sedan en bit till under promenaden...Haha, där fick ni allt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0