Husmor =)

Idag har jag lekt husmor. Jag har städat hela huset, dammsugit och bäddat fint i mammas och pappas rum. Jag har klippt framsidan av gräsmattan (tog nästan en timme) och lagat tre-rätters middag till dem när dem kom hem.

Min dag har minst sagt varit intensiv, men på ett bra sätt. Jag började med att åka till tippen och sen förbi jobbet en sväng och kolla schemat och lite sånt. Åkte sen förbi och köpte jordgubbar till desserten ikväll. Kom hem och slängde i en maskin tvätt och la mig sedan i solen. Varmt och skönt! Superväder, förutom lite blåsigt har vi haft idag. Hur har vädret varit hos er? Så samtidigt som jag tvättat har jag solat. När jag kände mig "klar" med det började jag med gräsmattan. Det var lite tungt idag, men det gick =). Tar baksidan imorgon. Sen sprang jag runt som en galning för att få klart allt innan mamma och pappa kom hem ;). Bjöd på varsin vattenmelon-drink (se här) och förrätt bestående av skagentoast. Mums! Till varmrätt blev det hemmagjord pizza, även den mycket god. Och till efterrätt blev det alltså jordgubbar och glass. Gott och mättande var det. Roligt att mamma och pappa är tillbaka från sin bilresa som jag lurade iväg dem på för att mina kompisar skulle få komma hit ;). Det tackar jag så mycket för!

Idag när jag gick förbi mammas trädgårdsland hittade jag lite av varje =)


Lite hallon, en jordgubbe och morötter! Moroten var supergod.

Mamma och pappa har alltså varit bortresta sen i söndags. Dem har varit på biltur genom Tyskland. Sen stannade dem i Skåne och hälsade på lite släkt =). När dem kom hem idag hade dem lite presenter till mig. Kolla bara!


Mitt favoritgodis från Tyskland =). Detta åt jag massor av när jag bodde där ;). Sitter just nu och äter lite nimm 2 (ta två) som är karameller med "jox" i. Lika goda som förr =D! Och Yogurette är choklad med yoghurt i. Kanske inte låter så gott, men det är det! TACK!! =)


Supefina glas som är som vinglas utan fot. Mamma och pappa har sådana och jag har suktat efter dem ett tag nu. Så himla fina =) och gissa om jag blev glad? Haha...så himla snygga. TACK för dem också <3!

Nu tänkte jag avrunda kvällen med lite VeckoRevyn. Kolla in snygga armbandet som följde med tidningen. Me like <3.

=).

Sov gott kära läsare! Imorgon blir det kanske en liten löprunda!? Sen kommer ju Björn vid 14 och fikar, så lite baka innan det också. Hoppas på mer sol så jag får ännu lite mer färg =). Vad ska ni hitta på?
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0