En ska bort!


Ni som varit inne på min träningsblogg har sett den här bilden förut. Anledningen till att jag lägger upp den här är ganska rolig. Igår hade nämligen våra toastmasters, Adrian och Camilla, fixat ihop en liten lek som ni säkert hört talas om. "En ska bort" heter den och går ut på att det visas fyra bilder där en ska bort eftersom de andra tre har något gemensamt. Jag trodde givetvis inte att jag skulle vara med på det, men helt plötsligt dyker den här bilden upp tillsammans med tre andra personer i min klass. Det ända jag tänkte var att de varit inne på min blogg och "snott" min bild :P. Haha, finaste bilden också...NOT! Tror ni att det var jag som skulle bort?

Nope...jag tillsammans med två andra har bloggar i klassen, så det var en annan tjej som skulle bort :P. Haha, det var lite roligt i alla fall ;).

Ja, nu lite till vad jag sysslat med de senaste dagarna. Igår var det domen om uppsatsen och vi blev godkända för framläggning, så på måndag ska arbetet bara gås igenom en gång till för att säkerställa att allt känns bra :). Efter vi hade suttit en stund i skolan cyklade vi hem i regnet. En tjej och kille kom och kollade lägenheten för att eventuellt flytta in efter mig och sedan var det bara till att börja fixa sig inför sittningen. Farfar kom på besök och medan jag sprang runt som en yr höna, så satt han och pratade med mig. Jag var nog inte så värst social, mest stressad som vanligt när jag ska bort :P. Sedan var det alltså dags för sittning. Trevligt sällskap vid bordet hade jag och maten var ok (som vi sa, inte så värst många solar får maten :P). Hade sedan lite mellanfest hos några i klassen och avslutade sedan med att slå klackarna (haremsandalerna) i taket ;).

Har haft farfar som inneboende i natt för han hade en 50-års reunion här i Linköping igår, hur häftigt är inte det? Jag vill också ha det om 50 år, vad säger ni klassen ;)? Så idag har vi ätit lite frukost och sedan har han hjälpt mig ta ner allt som hänger på väggarna. Han har även spacklat och slipat, hur snällt som helst :). Så nu ska det bara målas lite innan det är klart. Det är lite tomt i lägenheten nu. Skickade med farfar två flyttkartonger och den svarta sopsäcken med jackor, så det börjar försvinna lite saker från lägenheten nu. Flyttlasset går alltså om precis två veckor, spännande! Farfar bjöd mig på lunch på O´learys, mycket smaskigt. Blev otroligt mätt. Och nu har han åkt hem. Skönt att vi ses redan om två veckor igen :D. Då är det min examensmiddag med familjen och släkten, ska blir så roligt!

Ikväll ska jag iväg en sväng till min kompis Camilla för lite snack. Får se hur långvarig jag blir, är så förbaskat seg :P. Tror nog jag ska sätta på Sex and the City 2, som jag fått låna av Mikaela, och krypa ner under täcket en stund. Hörs kanske mer senare.

Ps. Jag väntar fortfarande på min kamerasladd hemifrån samt bilderna från London, allt kommer upp såfort möjligheten finns :). Ds.
/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0