28 Maj 2011


Vill börja med att TACKA för en fin examenssittning igår :).
Här har ni nästan hela vår klass på bild, lånade den av en klasskompis som lagt upp den på FB. Om ni tittar till vänster på bilden ser ni mig, fin, men blek :P. Borde nog tagit en vända till solariet innan den här sittningen :P. Äsch, får nog besöka det stället den här veckan om vädret inte tillåter. Måste ju ligga i den här veckan eftersom Angelica snart kommer hit och hon är världens brunaste...avis <3!!!

Aja, om ni kollar i mitten av bilden ser ni min finaste Hannah i grå långklänning, så snygg! Och till höger på bilden, även hon i långklänning, sötaste Ameli. Kommer sakna dessa tjejer och klassen jättemycket, men snart är det över och snart är det time för examen :). De här tre åren har gått så fasligt fort och mycket har hänt under de här åren. Jag flyttade ihop med min pojkvän och blev sambo, jag började plugga på universitetet, jag har hunnit med två extraarbeten under tiden jag studerat, jag har haft många roliga och minnesvärda fester, jag har träffat så mycket underbara människor (ni vet vilka ni är <3), jag har blivit singel och provat på att leva ensam (and i like it!). Ja, det finns ju betydligt mycket mer jag också hunnit med, men det där är något som speglar min tid i Linköping.

Om två veckor är det bye bye Linköping och HELLO Stockholm :D. Det är med både glädje och sorg jag lämnar fantastiska Linköping. Linköping är en perfekt studentstad, inte för liten och inte för stor. Jag har verkligen trivts bra och känner mig trygg här. Det är en stad du kan ta dig runt i på cykel, de har mycket roliga partyställen, mycket härliga och roliga studenter och det finns verkligen många och mycket jag kommer sakna härifrån. Det kan nog hända att jag fäller en tår när jag flyttar härifrån. Något jag kommer sakna OTROLIGT mycket är min fina lägenhet. Jag älskar min lägenhet! Den är så himla fin och ligger så himla centralt. Nu ska jag byta ut den mot en säng i datarummet hos familjen, känns både bra och dåligt. Jag är tacksam att familjen låter mig komma hem och bo hos de, mamma har till och med varit snäll och fixat plats åt mig i garderoben :). Men det kommer bli en helomställning. Efter att ha bott "själv" i tre år, med egna rutiner och allt vad det innebär ska jag nu dela livet med mamma, pappa och syster. Vi får se hur länge jag blir kvar hemma, helst av allt vill jag ju flytta till eget, men det får vänta ett tag :).

Det ska bli UNDERBART att flytta hem till Stockholm igen. Komma närmare familjen, släkten och vännerna. Det ska bli så roligt att åka till Emelie på spontanpromenader, åka till Ellen i Åkersberga för lite tjejkvällar och så vidare. Ska bli kul att kunna dra ihop lite middagar eller festkvällar med tjejerna <3. Åå, äntligen kommer jag "hem"! Jag vet att jag kommer hålla kontakten med vissa härifrån, framförallt Angelica, Hannah, Mikaela och Ameli. Jag kommer komma hit och hälsa på, tvinga dem att komma till Stockholm och hälsa på mig...jag hoppas alla mina helger i höst är fullbokade med underbara helger hos/med vännerna :).

Sådär, nu har jag fått skriva av mig lite...slänger snart upp ett till inlägg.
/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0