Dag 05 – Vad är kärlek?

Då fortsätter vi med bloggutmaningarna igen och dagens handlar om vad kärlek är för mig.

Det finns olika sorters kärlek tycker jag. Det finns en sorts kärlek man har till sin familj, en sorts kärlek man har till sina vänner, en sorts kärlek man har till sin pojkvän/flickvän och en sorts kärlek man har till djur. Allting är kärlek, men på olika sätt.

Jag har alltid haft en otrolig kärlek till min familj och mina vänner (det har ni säkert märkt om ni följer min blogg). Jag anser att familj och vänner är det viktigaste i mitt liv och de gör mitt liv värt att leva!

Kärlek kan vara något man bara känner, något man visar eller något man delger en annan person. Kärlek till ens mamma visar man kanske genom att säga att man älskar henne, kärlek till ens pojkvän delger man kanske genom att kyssa honom och kärlek till ens bror kanske man bara känner, men inte uttrycker så ofta.

Kärlek när det gäller pojkvän/flickvän är en annorlunda känsla. Jag har varit riktigt kär en gång i mitt liv och då pirrade det i hela kroppen och jag var glad och lycklig. Den känslan hoppas jag självklart på att få uppleva igen, men just nu är jag väldigt nöjd med den kärlek jag får från min familj och mina vänner <3.



/E <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0