16 Mars 2010






Jag har försökt blogga under dagen, men den himla bloggportalen har haft driftproblem...nu är jag äntligen här igen! Som sagt, efter min morgonpromenad försökte jag blogga i ungefär två timmar, men det gick inte ens att logga in på blogg.se, så jag gav upp och åkte iväg och styrketränade istället :). Men nu verkar det funka igen, så nu ska det komma många inlägg på raken här innan jag packar det sista och äter lite middag ;).

Igår hade jag verkligen fullt upp trots att jag var "ledig". Det blev lite halvstressigt hela dagen och det kändes inte alls speciellt roligt. Jag ska ta det från början. Som ni kunde läsa häromdagen så pangade mitt framdäck på min ena cykel, så den fick jag ställa ner i källaren och plockade då fram min andra cykel. Fyllde på bakdäcket med luft och cyklade iväg till Tornby. Ungefär halvvägs är däcket helt platt och jag kan inte fortsätta cykla. Springer lite halvt med cykeln till cykelverkstaden och frågar vad felet är och han meddelar mig snällt att slangen är trasig. Jag behöver ju en cykel, så det fick bli till att lämna in den och fortsätta till fots.

Hade tänkt hoppa på bussen till Tornby, men det kom ju aldrig någon, så jag gick till Tornby istället. En ofrivillig promenad helt enkelt! Väl framme provade jag löparskorna och tyckte jättemycket om dem, så de är nu mina. Eftersom jag inte skulle hinna fixa lunch hemma köpte jag med mig från Mc'donalds (plockade ihop lite som inte var allt för onyttigt) och åt på bussen hem. Blev hem och slänga ner en matlåda och fixa lite snabbt innan det var dags att gå till nästa buss, den som skulle ta mig till frisören.

Bussen var självklart försenad och jag blev lite småstressad eftersom jag hade en tid hos frissan som jag inte ville komma försent till! Väl framme fick jag springa och leta efter salongen och hittade den tillslut, kom typ 5 min försent :(. Men det var som tur var ingen fara :). Besöket hos frissan tog dock lite längre tid än vad jag hade räknat med, närmare bestämt 4 timmar och 10 min (!), men jag är nöjd.

Här blev det en springrunda till bussen också och sedan bara snabbt hem och byta om för att jogga till kickboxningen (cykeln var ju fortfarande på verkstaden). Hann precis och det var skönt att köra kickboxning igår, men magen var lite tom på mat och då är det inte alls vidare roligt att träna :(. Efteråt joggade jag hem bredvid Hannah som cyklade. Så jag var stolt över den prestationen i alla fall ;). Kom hem och åt middag, duschade och slocknade som en stock efter Desperate Housewifes. Därför ingen uppdatering igår ;).

Hahaha...vad mycket text det blev! Läs av eget intresse ;). Ville bara få ur mig allt :P. Idag började jag min morgon genom att gå en rask morgonpromenad på en timme ungefär tillsammans med Hannah. Solen visade sig efter ett tag och det var riktigt mysigt :). Gick sedan vidare till verkstaden och hämtade min cykel, 160 kr fattigare, men nu har jag i alla fall en cykel igen :). Hem och äta lite frukost, börja packa lite och fixa inför Stockholm. Sedan har jag som sagt hunnit med styrketräning, dusch och lunch. Ikväll åker jag äntligen till Stockholm igen, det ska bli så underbart!

/E <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0