1 Mars 2011


Nyvaken Elin med "nattskjorta" och vågigt hår :)

Nu är min paus snart slut och jag ska återvända till tentaplugget. Efter 8 härliga timmar med sömn vaknade jag någon minut innan klockan ringde av att jag fick kramp i vaden :(. Jag tror jag hade kramp i vaden senaste gången i somras, men jag hade lite känningar igår. Det är så himla obehagligt att få kramp, allting bara låser sig och sedan har jag ont i flera timmar efteråt. Brukar du få kramp?

Jag har skrivit det här för längesen, men mina tips ifall du lätt/ofta får kramp i vaden är;
- Stretcha!!! Det är jätteviktigt att stretcha vaden ofta. Varje gång du varit ute på en promenad, varje gång du tränat eller varje gång du bara gått lite längre än vanligt.

- Drick mycket vatten.

- Ät tillskott av magnesium. Idag smällde jag i mig två tabletter eftersom jag fick kramp i morse, inbillar mig att det ger lite bättre effekt då ;).

- Massera vaderna regelbundet, får igång blodcirkulationen.

Aja, jag hoppas det onda försvinner om en stund. Har inte alls lika ont längre, utan det krampar lite ibland bara :(. Efter att jag vaknade med min kramp satte jag mig med plugget direkt. Efter det blev det en paus för frukost, skype och läsa lite roliga bloggar. Nu är det back to reality som gäller :(. Kör på i två timmar nu och sedan är det lunch-time :). Hörs då igen!


Min favoritfrukost just nu! Lättyoghurt med hemmagjord kanelmüsli, 2 skivor morotsbröd med philadelphiaost, kalkon och paprika, ägg, ABCDE-brustablett och vitaminer. MUMS!

Vad sysslar ni med denna tisdag? Jobb, skola eller sportlov?
/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0