Uppdate!


Bild från London - Jag myser med pandorna inne på Harrods :)

Ett sista farväl? Detta blir förmodligen ett av de sista inläggen jag skriver på ett tag framöver. Då bloggen heter "mina studenttankar i Linköping", handlar den om mitt liv här. Nu börjar jag snart ett nytt kapitel i mitt liv och då är varken studentlivet eller Linköping representerade. Sedan känner jag att jag behöver "sommarlov" från bloggandet och ägna mig åt sådant jag verkligen sett fram emot. Jag kanske återupptar bloggandet under eller efter sommaren, men nu ska jag koncenterar mig på att komma in ordentligt i mitt nya jobb, göra mig hemmastadd i Stockholm och umgås med alla underbara människor som befinner sig där <3.

Den här veckan har varit busy busy på hög nivå. Jag har suttit med skolarbete väldigt mycket den här veckan och igår var jag och Ameli i skolan från elva till tjugo i tio på kvällen, en lång dag med andra ord. Dock var det vår SISTA dag på universitetet, hur konstigt är inte det? Vi hade opponering på en annan grupps arbete igår, nöjd, och sedan fick vi sitta och försvara vår uppsats efteråt. Det var lite svårare faktiskt, men efter prat med examinatorn och fina kommentarer från honom rättade vi till de kompletteringar han ville att vi skulle göra och har nu skickat in det och hoppas att han tycker att det är bra.

Idag skulle jag starta dagen med sovmorgon, vaknar redan vid sju av att de som tar studenten idag springer och skriker, blåser i visselpipor och så vidare. Härlig start på dagen...not :P! Men stort grattis till dem, jag vet känslan :). Aja, somnade om och klev upp strax innan nio. Ligger här och håller på att hungra ihjäl :P, har stängt av både kyl och frys, så jag ska snart gå och köpa färska frallor, juice och yoghurt. Snacka om lyxfrukost :D.

Planerna för dagen är sedan att packa ihop hela lägenheten. Pappa kommer till Linköping efter lunch och då ska det målas på väggarna, det sista ska packas ihop och sedan ska vi fira allt med en middag på Mozzarella här i stan :). Vi ska även bo på hotell i natt och imorgonbitti kommer även farfar till Linköping med släp, då blir det flytt flytt flytt. Åå, vad spännande det ska bli, men jättekonstigt. Igår sa jag farväl till Ameli, men vi kommer att ses igen, men jag blev nästan lite gråtfärdig när jag cyklade hem den sista biten själv. Usch, det här kommer nog bli lite tungt. Jag har ändå tillbringat mina tre senaste år här i Linköping. Jag har njutit av varenda sekund och jag har älskat min lägenhet otroligt mycket, jag har haft så otroligt roligt under tiden, träffat så underbara människor som jag kommer hålla kontakten med :). Separationsångest? Jajjamensan!

Imorgon är det alltså flytt som gäller och på eftermiddagen är det examensmiddag för min del :). Detta ska firas i Trosa med farmor och farfar, faster med familj och så självklart min egen familj! Underbart <3. Hoppas vädret är på vår sida också :). Planerna för veckorna framöver är ganska många, men otroligt roliga och intressanta.

På måndag börjar jag mitt nya jobb, börjar bli lite nervöst nu. Ska dock bli otroligt roligt :). Jag har även bokat in lite dejter med kompisar under nästa vecka. Några tjejer från jobbet här i Linköping kommer till Stockholm, så vi ska ta ett glas efter jag slutat jobba. Emelie och jag har en middagsdejt hemma hos henne på torsdagen. På fredagen är det min första personalfest ute på Djurgården med picknick och femkamp :). Helgen ska ägnas åt ingen mindre än Zache och senare Ellen <3. Vilken underbar underbar vecka :D. Lycklig är bara förnamnet! Veckan efter det är det midsommar, då kommer iaf Angelica upp till Stockholm och så ska vi och Madde fira midsommar tillsammans. Det blir midsommarbuffé, snappsvisor, midsommarkransar, blommiga klänningar, goda drinkar och så avslutar vi med en natt hemma hos Zache som vi aldrig kommer glömma ;). Ett ordentligt midsommarfirande för engångsskull, wohooo!

Så nu vet ni lite hur det ser ut och jag vill avsluta med att tacka er för att ni följt mig under dessa år som student och jag hoppas ni tyckt det varit trevligt :). Nu flyttar jag hem till familjen, så nu får mamma, pappa och syster koll på vad jag sysslar med IRL ;). Ni andra som jag känner får gärna maila, ringa, sms:a eller ses för att uppdatera er om allt som händer. Det ska bli roligt att för omväxlingsskull få berätta allt jag varit med om istället för att alla läst det på bloggen innan, så friends, det är bara att vänja sig ;).

Vill även säga att jag förmodligen kommer ta upp bloggen framöver, så kika in här under juli eller lite då och då för ny bloggadress. Jag älskar att blogga, men även jag behöver en paus ibland :).

TACK FÖR MIG och GLAD SOMMAR :D!
Stor kram
Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0