Dagens lista :)

Matvanor:
Bästa maträtt?
Jag älskar inbakad kassler med vitlöksost, men jag är även väldigt förtjust i hemmagjorda hamburgare, proteinpannkakor med kesella och bär samt omelett i alla dess former :).
Bästa efterrätt?
Hmmm...chokladfondant ligger högt upp på listan, men även creme brulé ligger bra till. Finns väldigt mycket smaskigt i efterrättsväg som jag älskar!
Bästa dryck?
En kall oboy sitter inte helt fel (dricker det kanske en eller två gånger om året!) eller ett kallt glas mjölk, mums :P.
Hatdryck och maträtt?
Måste säga öl, det är inte speciellt gott alltså. Maträtt tar jag bönor och svamp i alla dess former och maträtter, isch!
Bästa alkoholdryck?
Då säger jag after eight drink och en kall cider i någon somrig smak :)
Använder du smör på smörgåsen?
Nej, jag har nästan alltid philadelphiaost på eller bara pålägg. Tycker smör är onödigt.
Smågodis eller färdiga påsar?
Smågodis såklart! Då får man ju välja ut sina egna favoriter!
Bästa soppan?
Potatis- och purjolöksoppa eller gazpacho.
Favoritglass?
Saltlakritsglassen på Guteglass i Visby är svårslagen, annars älskar jag Ben & Jerry´s, men äter det aldrig.


Arbete, utbildning:
Jobbar eller pluggar du?

Jag har en vecka kvar på min utbildning, sedan börjar jag jobba heltid direkt. Ska bli spännande!
Vad vill du bli?
I framtiden vill jag hålla på med träning, hälsa och kost i någon form. Jag brinner för det och vill gärna dela med mig och hjälpa andra att få upp ögonen för det :).
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? 
Jag har trivts bra med min utbildning, men det ska bli skönt att börja göra något praktiskt nu. Om jobbet kan jag inte säga någonting eftersom jag inte ens börjat ännu, låt mig återkomma om några månader ;).
Är lönen viktigast? 
Viktig, men jag tycker att jobbet främst ska vara roligt, givande och utmanande.


Lite allt möjligt:
Har du barn? 
Nej och tur är väl det? Måste man inte ha en kille för det :P?
Är otrohet okej?
Nej, det tycker jag inte.
Älskar du någon? 
Ja, alla mina underbara vänner och min älskade familj såklart!
Betyder familjen mycket för dig? 
Mycket? Den betyder allt för mig!
Vart åker du helst på semester? 
Till något varmt och härligt land, gärna exotiskt :).
Bästa klimatet?
När det är lagom varmt ute, men kan traska runt i short och linne och samtidigt varken frysa eller svettas ;).
Hemmafest eller krogen?
Skulle säga hemmafest, men jag är knappt på några sådana nuförtiden. Men jag säger hemmaförfester :). Alltid roligast på dem eftersom man alltid tappar bort varandra när man går ut sedan.

Listan är lånad av PT-fia.
/E <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0