Kanelmüsli :)


Det doftar kanel i hela lägenheten, såå underbart hemtrevlig doft ;). Jag har äntligen fått ändan ur och gjort Hannys kanelmüsli. Såg att jag planerat in lättyoghurt och müsli till frukost, så då ville jag hemskt gärna ha den här favoriten. Nu var det längesen jag åt denna müsli, så det var verkligen på tiden ;). Den blev supergod också :D. Längtar redan till frukosten!

Receptet är:
2 dl sötmandlar
5 dl havregryn
5 dl rågflingor
2 dl solrosfrön
2 msk farinsocker
1 msk kanel (jag öste på med kanel, det är ju så gott!)
2 dl vatten
3 msk rapsolja
lite salt

Rör ihop i en bytta och sätt ugnen på 200 grader. Häll upp på en plåt och låt stå i ugnen i 30 min. OBS!! Rör om var tioende minut. Lycka till!

Aja, nu ska jag snart gå och lägga mig :). Är nöjd med dagens prestationer, förutom att skolan har kommit lite i skymundan...men det tar jag igen imorgon. Jag har ju hunnit packa upp allt från Stockholm, ätit lite god mat, simmat ett par längder, varit ute och gått en hel del samt storhandlat. Småfrallorna var slut, men jag köpte en solrosfrölimpa som jag skar upp i deras brödmaskin :). Så nu har jag verkligen lyxbröd i frysen ;). Passade även på att köpa hem sådant som går åt som tonfisk, kyckling, köttfärs, kesella osv. Det är så härligt att ha mycket att välja på igen :D.

Imorgon ska jag ut och traska med Hannah, blir en powerwalk innan frukost. Sedan ska det läsas flitigt hela dagen med pauser för att tvätta massor :). På kvällen står äntligen kickboxning på schemat igen, dröm!

/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0