6 Januari 2011



Nu har det varit tyst från mig ett par dagar här i bloggen och ni vet fortfarande vad min ursäkt är, jag NJUTER av de sista dagarna på den underbara resan till Thailand :). Nu är det bara två dagar kvar här och jag hoppas verkligen att solen steker de sista dagarna, så att jag blir sådär fint pepparkaksbrun (kommer aldrig hända, men ändå!).

Som jag skrivit tidigare njuter jag av att sola, bada, spatsera på gatorna, kolla på små marknader, äta goda middagar osv. I förrgår provade jag och syster thaimassage och jag föll direkt :). Ovanlig massage och dessutom kände jag mig helt mörbultad dagen efter, men det var skönt med en massage som tänjde lite på musklerna. Imorgon ska vi dit igen, tror syster kör på två timmar, för mig räcker en timme gott och väl :). Kostnaden är 300 bath för en timme, alltså ungefär 75 kr :D. Igår var jag även och fick manikyr och pedikyr för 300 bath, men jag blev lite besviken :(. Det blev väl helt okej resultat, men de gjorde knappt något mer än att måla på nagellacket...kanske inte kan förvänta sig mer? Aja, det är iaf roligt att unna sig lite sådant på semestern :).

Idag har mamma och pappa spelat golf. De fick varsin caddie som körde varsin golfbil och valde vilken klubba de skulle slå med, lite kontrast mot Sverige :P. Medans de spelade golf åkte jag och syster på elefantridning, det var verkligen en rolig upplevelse. Först fick vi skumpa runt på elefantens rygg i en "soffa" och det var väl halvspännande sådär, tröttnade ganska fort :(. Sedan hoppade killen som satt på elefantens huvud av och då var det vår tur att rida på elefantens huvud :D. Det var jätteroligt! Elefanten höll i våra ben med sina stora öron, hur söt som helst. Fick även bada lite med elefanten. Blev sedan bjudna på kokosnöt och ananas efteråt. Hur roligt litet äventyr som helst! Rekommenderas varmt. Vi tog massa bilder under dagen, men syster har ingen kamerasladd med sig, så det visas när jag kommer hem till Sverige igen.

Nu hade jag snart tänkt gå till gymmet och köra lite överkropp samt kondition. Ikväll ska jag bjuda familjen på thaibuffé och sedan ska vi nog gå eller åka iväg till en nattmarknad och köpcentrum. Mysigt!

Annars ser dagarna ganska lika ut här. Jag solar, badar, äter, tränar, shoppar och sover :). Det är faktiskt väldigt avkopplande! Jag vill verkligen INTE åka hem. Har ingen lust att komma hem till snökaos, svårt att ta sig till och från skolan samt att starta mitt nya liv 2011...suck! Ge mig några dagar till ;).

/E <3


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej vännen.



Hoppas allt är bra där borta. Jag vill också till värmen!!



Här är min bloggadress (bättre sent än aldrig): http://www.improveme.se/mypublicdiary



Vi måste ses när du kommer hem :)



Kramar

2011-01-07 @ 23:05:56
URL: http://www.improveme.se/mypublicdiary

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0