26. Så sover jag

Som ni kanske har märkt skippade jag gårdagens bloggutmaning som handlade om favoritidrottare, jag har nämligen ingen :P (Bloggutmaning 24). Sedan nu när jag skulle kolla dagens ämne så fanns det inget nummer 25...wierd!

Aja, så dagens bloggutmaning blir alltså nummer 26 och handlar om hur jag sover.

Jag är en riktig kvällsmänniska, så jag har svårt att slita mig från saker på kvällarna. Jag gillar att kolla tv, läsa bloggar, prata med vänner och allt sådant på kvällarna. Tyvärr har det blivit väldigt sena kvällar ibland och jag somnar ganska ofta mellan 01-02.

Den här veckan har jag dock prioriterat sömn och varit väldigt duktig faktiskt. Jag har gått och lagt mig mellan 22.30 och 23.00 varje dag (förutom fredag och lördag, men då kunde jag ju också ha sovmorgon!). Har ju klivit upp väldigt tidigt varje morgon, men jag har fått 7-9 timmars sömn varje natt.

Jag har märkt att jag fungerar som allra bäst när jag sovit 8-9 timmar. Det är ganska mycket sömn, men det är så viktigt och så skönt att sova :). Ikväll ska jag försöka komma in i rutin igen, dock har jag träning fram till åtta idag vilket innebär sen middag runt halv tio-tio. Ska ändå försöka komma i säng vid elva i alla fall :). Börjar nio imorgon, så jag borde i alla fall få ihop åtta timmars sömn...och då är det ju chill ;).


/E <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0