21. Därför tränar jag

Dagens (riktiga) bloggutmaning handlar om varför jag tränar.

Detta känns som en fråga jag svarar på ganska ofta, men jag har inget emot att svara på den igen ;).

Jag tränar först och främst för att må bra, hålla mig borta från sjukdomar och förhoppningsvis leva ett långt och lyckligt liv. Jag anser även att det är bra med en god kondition och styrka eftersom man klarar av så mycket mer i vardagen. Jag sover mycket bättre, har mer energi och jag känner mig gladare.

Jag tränar självklart också för att det är så himla ROLIGT. Jag får en kick av ett grymt träningspass :). Självklart är inte all träning och alla pass roliga, tro inte det ;)...men jag brukar verkligen må som allra bäst efter ett riktigt grymt kickboxningspass tillsammans med Hannah. Hon gör mig glad och är bäst på att peppa och dessutom är träningsformen så otroligt underbar. 90 härliga minuter flyger förbi i rasande fart :(.

Jag tränar också för att få en vältränad kropp och visa upp ett hälsosamt yttre! Som ni vet äter jag ju ordentligt med mat och jag tror också det är då man får det bästa resultatet. Så glöm för gudsskull inte att äta!!!



/E <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0