15 Februari 2011



Min underbara vän Emelie (se bild) var här och hälsade på mig i Linköping under helgen. Det var så otroligt mysig med hennes sällskap. Kommentaren Emelie skrev på sin FB efter helgen lyder "Just hemkommen från en Linköpingshelg med Elin, i motionens och nyttiga matens tecken... ;P". Haha, hon är så söt!

Nu kanske ni tror att vi bara moffade sallad samtidigt som vi rörde på oss hela tiden, men så var självklart inte fallet. Tänkte att jag börjar om från början. På fredagen skulle Emelie kommit till Linköping vid kvart i ett på dagen, men eftersom det var snökaos i Sverige och tågen vägrade att gå i tid blev hon två timmar försenad. Jag var bara så överlycklig över att hon kunde ta sig hit. Vi åt lite havregrynsgröt och sedan promenerade vi iväg och körde aerobics. Svettiga och glada promenerade vi hem i kylan, duschade av oss och gjorde iordning middagen. Det serverades hemmagjorda hamburgare med Max Friscobröd (bästa!) och klyftpotatis. Det satt fint efter träningspasset :). Till efterrätt blev det gino, frukt och bär i ugn med choklad över. Jag åt med mörk päronchoklad och Emelie med vit choklad, till det hade vi lite vaniljkesella. Mums! Vi lade även ansiktsmask och hade lite massagestuga.

Eftersom vi somnade hyfsat tidigt på fredagen (båda hade klivit upp tidigt på morgonen), vaknade vi ganska tidigt på lördagen. Vi gick ut på en promenad och sedan gjorde vi iordning en ordentlig frukost, duschade och fixade iordning oss. Sedan ringde vi våra födelsedagstjejer och sjöng för dem på deras dag <3. Efter det blev det en runda på stan :). Fick med mig ett par strumpbyxor och två presenter till syster och en kompis. Vi åt lunch på Espresso House och gick sedan en liten stund till på stan. Emelie fick med sig ett par jättefina ballerinaskor hem. Avslutade med att handla lite inför kvällen och när jag kom hem var jag helt slut! Kändes som någon hade bankat en klubba i huvudet på mig :P. Så Emelie satte sig framför datorn och jag somnade gott en stund ;). Vaknade till liv och åt lite mellanmål och kollade sedan på gamla bilder, härliga minnen! Gjorde middag i form av bulgur- och kycklingsallad. Under kvällen kollade vi på melodifestivalen, åt popcorn, hade massagestuga och drack smoothie. Supermysigt!

På söndagen sov vi ut, även fast vi inte somnade så sent på lördagen heller. Men det var väldigt skönt! Åt frukost, fixade iordning oss och sedan gick vi ut på en liten promenad runt om i Linköping i det härliga vädret. Emelie åt lite lunch och sedan följde jag henne till tåget.

Det var vår helg i ord ;)! Lät det så hemskt :P? Jag är ju absolut mer extrem när jag är ensam, men när jag är med mina vänner vill jag inte överdriva för mycket. Haha...en jättetrevlig helg var det i alla fall! 

Idag började jag morgonen med en powerwalk. Idag blev jag dessutom riktigt svettig, så det fick bli duschen direkt efteråt. Det är så himla skönt att börja morgonen på detta sätt, för då orkar jag så mycket mer under dagen sedan :D. Jag har fått i mig min frukost och är nu lagom mätt. Ska strax hoppa i lite mjukiskläder och sätta igång med dagens plugg. I kväll blir det äntligen kickboxning igen, guuuud vad jag har saknat det.

/E <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0