15. Då tränar jag allra helst

Slänger upp femtonde bloggutmaningen (hälften kvar!) innan jag drar iväg till skolan. Den handlar om när jag tränar allra helst.

Precis som jag tjatar om min variation av träningsformer så blir det självklart variation i träningstider också. Självklart kan jag ju inte styra tiderna på passen, så blir det pass är de ofta förlagda mellan halv fem och kvart över sju på kvällen. Förut var jag inte så förtjust i att träna kvällstid, men nu har jag kommit in i det. Efter ett hårt träningpass på kvällen blir jag pigg, men efter ett par timmar kommer tröttheten och jag sover otroligt bra efteråt :). Det är en riktigt härlig känsla!

När jag styrketränar gör jag det helst på förmiddagen. Det beror endast på att det är lugnt och skönt på gymmet då, inte så proppat med folk som det på kvällarna. Då är maskinerna och vikterna ofta lediga och man slipper stå i en kvart och vänta på en maskin...sånt stör mig :P.

När jag kör egen träning som crosstrainer, powerwalks och löpning gör jag det när det passar. Jag anpassar mig efter mitt schema i skolan och vad jag ska göra under dagen. Detta är ju egentligen lättast att planera in och det är ju bra om man har mycket annat schemalagt. Men ni vet ju sedan innan att jag helst powerwalkar innan frukost, men crosstrainer och löpning ger mest om jag ätit något hyfsat ordentligt två timmar innan...annars orkar jag inte ta i lika mycket som jag vet att jag kan!

När tränar ni allra helst?
/E <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0