14. Favoritmellis

Dagens bloggutmaning handlar om min favoritmellis!

Eftersom jag nästan alltid varierar mina mellanmål, så har jag ingen riktig favorit. Jag gillar allt jag äter ;). Vill i alla fall tipsa om de två vanligaste mellanmålen jag äter. Perfekt innan träning dessutom!

1. Lättkesella med en liten skvätt fun light och bär (hallon och blåbär) samt lite hemmagjord müsli. En knäckemacka med keso och paprika samt en frukt!



2. Min special-havregrynsgröt. Kokar 1 dl havregryn i kastrull med 2 dl vatten och lite salt. Skär ett halvt äpple i lagom stora bitar och lägger sedan i 1 msk kokosflingor i botten på skålen. Häller sedan på gröten när den är klar och rör ihop den med kokosflingorna. Sedan lägger jag på äppelbitarna och häller på ganska mycket kanel. Toppar det hela med 1 dl sojamjölk. MUMS!!!



Vad äter du helst till mellanmål??
/E <3


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Elin,

Ville bara fraga vad ditt recept for dina nyttiga pannkakor ar? Kan inte du skicka det till mig? :)

Kram,

Jojo

2011-02-16 @ 18:56:12
URL: http://johannafrykmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0