1. Min idrottsbakgrund

Som jag skrev på min träningsblogg under förmiddagen är jag en riktig allätare när det kommer till träning :). Jag har testat allt när jag var liten, men jag har aldrig riktigt fastnat för något speciellt. Förutom en sak, som jag fortfarande tycker är väldigt roligt...återkommer till det snart.

Som liten har jag testat att dansa och spela musikal, det gjorde jag ganska länge (men kommer inte ihåg hur många år). Jag har även testat att spela fotboll (var riktigt urusel på det!), spela tennis, gått på gymnastik mm.

När jag flyttade till Stockholm från Tyskland så började jag efter några år med simning. Jag simmade i två år tror jag och som mest tränade jag tre gånger i veckan. Från första början hade vi en jättebra tränare, men sedan flyttades jag upp och då fick jag en elak tränare. Han kläckte ur sig dumma kommentarer och var allmänt otrevlig, så jag slutade. Jättetråkigt faktiskt, för det var verkligen något jag tyckte var roligt. Jag tror att jag tävlad två gånger under den här tiden, det kanske var fler...minns inte riktigt.

Ni som läser min blogg/träningsblogg vet att jag fortfarande brukar simma ibland. Jag tycker att det är roligt, men det är inget som lockar mig att tävla i längre.

Annars har jag som sagt inte riktigt fastnat för något förutom Friskis & Svettis. Det är där jag nu har tränat till och från sedan jag var 14 år gammal :). Egentligen får man inte styrketräna förens man är 15 år, men eftersom jag hade (har) problem med ryggen fick jag intyg av min sjukgymnast, så att jag kunde köra ryggövningar och sådant även fast jag var under 15. Som sagt har jag varit en periodare, men jag har nog ändå tränat ganska varierat under de perioder jag tränat. 

Det jag kommer ihåg mest från träningen hemma i Stockholm var kickboxningen med min syster. Vi gick på det ganska länge och blev starkare, lärde oss tekniken och hade roligt ihop. Det var vår grej liksom det är min och Hannahs grej nu ;). Jag var även miniorledare för barn mellan 6-9 år i ett halvår. Det var faktiskt väldigt roligt och vi hade roliga låtar, bra övningar och vi sprang och skuttade mycket. Jag var alltid helt slut efter dem passen :P.


Sådär var lite om min "idrottsbakgrund". Det är väl inte förens nu på senare år (ungefär ett år tillbaka) som jag tagit träningen seriöst och vill uppnå något med den på riktigt, det är även nu jag hittat den verkliga glädjen i att träna :). Så ge aldrig upp, det gäller bara att hitta ett system som funkar för dig.
/E <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0