Djupvik







Långfredagen på Gotland börjar lida mot sitt slut. Nu har jag satt på mig pyjamasen, borstat tänderna och krupit ner i sängen med min lilla dator. Tänkte uppdatera er lite och sedan läsa lite i min bok innan jag släcker för idag. Det har varit en väldigt hurtig samtidigt väldigt slapp långfredag för min del. Började hurtigt med en morgonpromenad tillsammans med farfar och pappa på lite mer än en timme :). Sedan duschade jag som sagt och åt frukost innan jag däckade i mamma och pappas säng :P. Var så trött! Efteråt var jag lite zoombie, så jag satte mig ute en stund och läste sedan lite tidningar innan jag fixade mig iordning för Djupvik.

Jag körde till Djupvik idag där farmor och farfar bjöd på varsin räkmacka. Den var riktigt smaskig med färska räkor och gott bröd, mums! Körde sedan hem och satte mig och vilade en liten stund till innan jag lite motvilligt hoppade i löparkläderna och gav mig ut på en löprunda. Sprang milen medans solen värmde skönt. Lite missnöjd med tiden idag, men vad kan man förvänta sig av kroppen efter min 2,11 mils runda för två dagar sedan? Äsch, jag kom ju i alla fall ut och rörde på fläsket och det är ju alltid något ;).

Till middag serverades det till förrätt pasta med stark tomatsås (hemmagjord), till varmrätt grillat fläskkött, grillad paprika och grillad sparris och till efterrätt en semifredo. Smaskig måltid som avslutning på den här långfredagen. Imorgon är det påskafton och då ska vi äta påskbuffé och leta påskägg :). Jag är som ett litet barn när det kommer till att leta påskägg, tycker det är jätteroligt. På förmiddagen ska damerna i huset in en sväng till Visby och kolla läget och på eftermiddagen blir det nog en cykeltur för min del. Vad ska ni hitta på imorgon?
/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0