Tummen upp!


Havregrynspannkakorna blev faktiskt otroligt goda. De var dessutom mättande och nyttigare än de med vetemjöl i. Enkelt var det också! Hittade ett recept på internet, men gjorde om det till mitt eget istället.

Hade i 3,5 dl havregryn, 3 dl mjölk, 4 ägg och 1 tsk bakpulver. Mixade ihop detta med stavmixern och stekte dem i lite smör i samma stekpanna som jag brukar steka amerikanska pannkakor i :). Mums!


Åt tre pannkakor (blev totalt sju stycken) till middag med en röra som jag älskar, ursprungligen från Hannah och Alex. Det är lättkesella, hallon, lite fun light och lite vatten. Lätt som en plätt. Slängde även på lite bananer, smaskigt värre!

Är superglad för att jag har några pannkakor till lunch imorgon också :). Detta kommer jag göra många gånger framöver, im hooked!

/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0