Mitt NYA liv

För lite mer än en månad sedan förändrades mitt liv totalt. Alla mina nära och kära vet, alla på facebook vet och ni kära bloggläsare kanske har listat ut det? Det är en person som aldrig nämns i bloggen längre och som inte heller finns kvar i mitt liv på samma sätt. Det är fortfarande en person som betyder otroligt mycket för mig och som jag älskar som vän. Det är självklart min föredetta sambo/pojkvän Richard som jag pratar om. Vi har bestämt oss gemensamt att gå skilda vägar och fortsätta leva våra liv på egen hand.

Detta är självklart jättetråkigt för både mig och Richard, men vi känner att det är rätt beslut eftersom vi mer är vänner än ett kärlekspar. Som ni förstår är detta en helomställning för mig. Vi har tillbringat de senaste 6 åren tillsammans och jag har jättefina minen från våra år ihop. Idag bor jag ensam i lägenheten i Linköping och försöker att lära mig att leva och uppskatta att vara ensam. Jag har även fått vänja mig vid att laga min egen mat, äta mat ensam och ta hand om alla sysslor själv. Det är också därför jag bokar upp mig på så mycket saker eftersom jag inte vill vara ensam hela tiden. Det är också därför jag har ganska många resor planerade hem till Stockholm eftersom jag behöver stöd under den här perioden av mitt liv.

Jag kan då stolt meddela att jag är singel (känns konstigt att säga) och det känns faktiskt väldigt bra. Jag tycker det är skönt att ta hand om mig själv, klara mig själv och äta den mat jag vill. Jag har aldrig riktig varit singel eftersom jag blev ihop med Richard precis innan jag fyllde 16 år, så nu ska vi se hur det är. Jag tror att detta är bra för mig och att jag kommer att hitta och lära känna mig själv. Det är klart att det är ovant, men det blir lättare och lättare :). Jag känner mig stark och säker på min sak!

Som ni läst i de tidigare inläggen har jag skruvat ihop ikea-möbler som en byrå och ett sängbord. Förra veckan fick jag även en ny säng och ett nytt sofföverdrag. Jag har även bytt ut soffbordet och tv:n. Alltså var det en del möbler och prylar som försvann i och med att Richard flyttade hem till Stockholm. Nu börjar det bli ordning här hemma igen och sovrummet är sig helt olikt. Jag älskar mitt sovrum med en 140 säng och sängbord och byrå som matchar perfekt. Imorgon ska jag ta ett kort för att visa er skillnaden :). Här kommer i alla fall ett smakprov på mitt "nya" vardagsrum, vad tycks?


Min snygga, röda soffa. Tack för tipset mamma, jag älskar den! Köpte även två par svarta kuddar (ska nog investera i ett par till) och nya kuddöverdrag till kuddarna på golvet. Soffbordet har jag fått från min kompis Louise. Imorgon ska jag nog köpa en blomma till bordet. Gillar ni det?

Har ni några frågor eller funderingar över detta så är det bara att fråga. Jag och Richard är fortfarande jättebra vänner, men har bestämt oss för att ta distans från varandra en period för att bli av med "förhållanderelationen". Vi pratar dock i telefon några gånger och kollar hur livet leker. Självklart saknar jag honom, men inte på det sättet som jag gjorde förr. Det säger väl allt?

Nu har jag lättat mitt hjärta lite, så nu vet ni varför bloggen gapar tom på Richard :P.
/E <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Tråkigt att höra :( Men hoppas allt är bra med dig! Jättefint blev det i lägenheten! :)

2010-09-19 @ 16:48:26
URL: http://livetsomlinda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0