Bakdag


Idag har det bakats bröd, massor med bröd. Jag, Hannah och Ameli gick först till affären och handlade det som fattades för att kunna baka vårt bröd, sedan satte vi igång. Rågsiktskakor (hålkakor) som var "mitt" recept tog längst tid, det skulle jäsa två gånger och ganska länge också. Så det började vi med. När de jäste gjorde vi Amelis hälsobullar och avslutade med Hannahs filmjölkslimpa. Hela bakningen tog ett par timmar och sedan festade vi på nybakat bröd och saft. Supermysigt och trevligt! Vi ska ha bakdag flera gånger, en toppenidé.


Filmjölkslimpa med russin, linfrön och en massa annat gott. Spännande smak, men riktigt gott. Ska ta med en bit hem till Stockholm i helgen för det här tror jag mamma kommer gilla :).


Hälsobullar med smak av kummin, supergoda och lite mindre grova :).


Rågsiktskakor, hålkakor som det heter för mig, bakade min mamma mycket förut och det är otroligt gott. Idag gjorde vi dubbel sats och fick med oss ganska mycket hem :). Detta ska jag äta till frukost imorgon.

/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0