Woho!!!


Jag är ärligt talat BÄST.
Nej, nu ska vi inte överdriva här. Jag har ju inte alls hunnit med allt som stod på min lista idag. Jag har städningen kvar och klockan tickar...så jag ska strax sätta igång och städa toaletten :P. Behöver inte sova förens vid tolv för att få min skönhetssömn, så det borde jag väl hinna?

Det jag menade med att jag är bäst är för att jag varit ute och sprungit idag. Planen var 10 km och Ipoden var inställd på 10 km. När jag sprungit 6 km kände jag att det var dags att avancera och köra 15 km istället och där och då blev det min nya plan. Så idag har jag alltså sprungit 1,5 mil för första gången i mitt liv och det känns TOPPEN :)! Det är alltså bara 6 km som fattas till Göteborgsvarvet och det hade jag lätt kunnat springa nu också ;). Tiden var inte så illa heller, blev 1 timme och 20 min samt att jag förbrände 1035 kalorier :). Nice! Då var det godiset borta :P.

Direkt efter löprundan petade jag i mig lite yoghurt och mackor innan jag gick ut och gick med Hanny en runda. Blev på dryga timmen och vi gick iväg till Coop ladan och handlade taco-produkter för halva priset :). Dessutom handlade jag lite Pepsi Max och Smoothie till hemtentan...dricker ju inte kaffe :P. Annars har jag lagat de goda tortillasen (se inlägget innan), ätit god mat framför Ensam mamma söker, pratat med älsklings Emelie på FB-chatten, pratat med underbara Ellen i telefon samt suttit alldeles för länge vid datorn.

Nu ska träningsnarkomanen göra ett utlåtande innan hon går och städar och det är att hon har så förbaskat ont i sina vader och knän. Det är inte bra att springa på asfalt, det är inte bra att träna fem pass under en vecka (varav ett dubbelpass) och det är inte bra att springa så långt när kroppen redan är ganska slutkörd. Så nu ska det bli grymt skönt med vila i två dagar för att sedan köra tre träningsdagar igen, jag längtar redan tills på onsdag ;).

Före:

Taggad!

Efter:

Svettig och så OTROLIG glad :)

Sov gott nu eller senare. Jag ska avsluta min kväll med "skånepepparkakor" som Hanny rekommenderade, hoppas dem är goda :). Har ni provat det?
/E <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0