SPA-weekend

I lördags var jag på SPA med min mamma och syster, det har ni väl inte missat? Det var en helt underbar dag :). Vi möttes upp i Danderyd för att åka till Clarion Sign Cityspa. Väl framme bytte vi om till träningskläder och tränade lite i gymet. Efteråt hoppade jag i bikinin och simmade lite i den uppvärmda utomhuspoolen. Sedan var det dags för första behandlingen, en helkroppsmassage. Hon masserade mycket nacke, axlar och ovansida rygg, så jag antar att jag var väldigt stel där. Det var otroligt skönt, men det gjorde även lite ont på vissa ställen. Borde nog gå på massage oftare. Efteråt var det dags för nästa behandling, en ansiktsbehandling. Hon använde produkter för min torra och känsliga hy. Fick en lermask, massor av krämer och arm- och handmassage. Riktigt skönt. Efteråt åt jag och syster lunch, medans mamma var på sin andra behandling. Lunchen var nog den ända besvikelsen under dagen. Jag beställde in en mixsallad som skulle innehålla räkor, rödlök och creme stod det. Det var en grönsallad med lite gurka och tomat, en avokadoklyfta, en ägghalva och lite räkor...rödlöken och cremen såg jag inte röken av :(. Den var absolut inte värd sitt pris.

Efter några timmar på spa åkte vi till vårt hotell, Hilton på Söder. Vi chillade lite i loungen och sedan på hotellrummet. På kvällen gjorde vi oss lite fina och åkte till söder för att äta på Koh Phangan, men där skulle vi få vänta på ett bord i två timmar. Dessutom var det litet, trångt och jättevarmt, så vi vände i dörren :P. Som tur var hade vi bokat bord på Agaton i Gamla stan. Så där åt vi både varmrätt och efterrätt, supergott var det :). Sedan promenarade vi tillbaka till hotellet och satte oss en liten stund i loungen innan vi gick och lade oss.

På söndagen åt vi en stor hotellfrukost, den hade allt. Jag åt allt från pannkakor och croissant till äggröra och hallonyoghurt. Tur att man gillar frukost ;). Efteråt gick vi runt ganska mycket på stan och då köpte jag som sagt en ljusblå kjol från Zara och en ring från H&M (visar senare). Dagen avslutades på Diplomat där vi var på afternoon tea. Gott te, goda scones och mycket trevligt sällskap!

Tack så jättemycket mamma (och pappa) för den här helgen. Det var verkligen välbehövligt :).


Min fina syster på Agaton.


Min underbara mamma på Agaton.


Jag på Agaton med min goda ruccolapizza.


God efterrätt :).


Afternoon tea på Diplomat.

/E <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0