Muffins


Jag har bakat hallonmuffins :). Visst ser de goda ut? Jag har faktiskt lagt fram en som jag ska äta snart, måste ju prova så att de inte smakar allt för illa...vill ju inte skämmas för det jag bjuder på :P. De var i alla fall superlätta att göra också. Jag gjorde lite större så det blev "bara" nio stycken istället för tolv.

50 g smör
1,5 dl strösocker
1 ägg
1 dl creme fraiche
2,5 dl vetemjöl
1,5 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ihop det rumsvarma smöret med strösockret. Blanda sedan ner ägg och creme fraiche. Avsluta med att blanda ner mjöl, vaniljsocker och bakpulver. Sedan är det bara att hälla upp i muffinsformar och sätta in i ugnen i 12-15 min. Man skulle varva med hallon, men jag lade bara hallon ovanpå.

Mmm...den var så god! Vilken tur ;). Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag åka hem till Hanny för tv-kväll. Det gick bra att läsa idag förresten, förutom att man blir så förbaskat trött av att sitta med näsan i boken och anstränga sig.

Jag säger god natt nu, för när jag kommer hem blir det bums i säng. Har reflektionspass kl åtta imorgon bitti. Sov sött!

/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0