Havregrynsgröt!

Havregrynsgröt är både gott och nyttigt. Jag föråt mig lite på havregrynsgröt under våren och sommaren, kunde bli upp till två gånger per dag. Men nu har jag köpt så goda (och nyttiga) flingor, så jag äter ganska ofta fil och flingor istället :P. I morse åt jag gröt igen och det var jättegott och samtidigt väldigt mättande :).

Tänkte bara visa er hur jag gör min gröt på absolut enklaste och snabbaste sätt.


Jag äter en gröt som har både havregryn och quinoaflingor i sig. Jag tar ungefär en dl och blandar det med vatten så att det precis täcker ytan, sedan häller jag på pyttelite salt. I den här gröten har jag frysta bär (hallon och blåbär) som jag häller på gröten innan jag stoppar in den i micron på högst effekt, 2 min. Sedan skivar jag en halv banan över och lite soyamjölk till. Redo att äta! Mums!

Prova även med jordgubbar och honung, banan och kanel eller bara vanlig hederlig äppelmos :).
/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0