Elin tycker till

Nu var det väldigt längesen jag skrev under den här kategorin och idag kände jag verkligen att det var dags :).

Ingen har väl missat att Blondinbella och Nils har gjort slut, i alla fall inte vi som läser hennes blogg ;). Fick ett sms av en kompis där hon kom med den "hemska" nyheten. Det som då slog mig är att varken min kompis eller jag känner ju Isabella (Blondinbella), men eftersom jag följer hennes blogg så har jag ju koll på vad som händer i hennes liv och hur hon mår. Visst har jag också reagerat på att hon aldrig skriver om Nils längre och vill åka på semester ensam, men jag känner ju inte henne för det iaf. Hon har ju ingen aning om vem jag är och varför ska jag då bry mig om henne så mycket att jag skriver om hennes separation här på bloggen? Min enkla anledning är att för en gångs skull känner jag igen mig i hennes situation. Hon och Nils har bestämt sig för att gå skilda vägar och det gjorde ju jag och min pojkvän för två månader sedan också. Skillnaden är att hon är storbloggare, egenföretagare med alla ögon emot sig och jag är bara "en i mängden". Visst var det några som inte visste att jag och Richard hade gjort slut när jag "kom ut" med det i bloggen, men mina närmaste har ju vetat och stöttat. Ingen hade lagt märke till att Richard aldrig dök upp i bloggen längre och ingen påpekade att jag bara gjorde saker med mina kompisar och min familj, precis samma sak som med Isabella. Jag tycker faktiskt uppriktigt synd om henne och den här hårda mediebevakningen i form av skvallerbloggar och elaka kommentarer. Ett uppbrott är svårt som det är och jag tycker verkligen att man ska låta henne få bearbeta det i sin egen takt och inte behöva redogöra för oss varför dem gjorde slut, för det har bara hon och han med att göra! Jag skrev ut att jag och Richard gjorde slut gemensamt, men jag har aldrig skrivit anledningen eftersom jag anser att det tillhör vårt privata.

Som alla säger, man ska vara personlig, inte privat och det håller jag helt och hållet med om!

Nu till lite annan information inom bloggvärlden. Paulina och Hugo har gjort slut för andra gången på ett par veckor, men denna gång är det äkta? Eller? Paulina som är precis fyllda 17 har varit otrogen mot Hugo tillsammans med största snuskot på denna gjord, Nemo (Kungarna av Tylösand). Så nu är både Paulina och Hugo helt förkrossade, hon eftersom hon har ljugit mot Hugo och han för att hon ljög för honom. Dessutom tillkännagav han, när han ändå var ledsen, att han är ute på villkorlig dom. Vad sjutton har människan gjort egentligen? Han är ju alltid extremt full, kanske slagsmål? Aja, jag spekulerar inte, utan jag bara informerar er om detta ;).

En sista grej innan jag slutar är "fighten" mellan Amir och Dennis är enligt mig jättefånig. Varför måste bloggare provocera? Har de inget bättre för sig? Allt handlar om pajkastning och vem som blir mest sårad. De har väl inget vettigt att skriva, så då måste de börja bråka med någon. Jag tycker att det är tråkigt att de känner sig tvungna till det för att kanske behålla läsare, hos mig sjunker de som stenar. Skulle några av mina andra favoritbloggerskor bråka med varandra så skulle jag bli riktigt förbannad, tycker det är så himla fånigt.

Aja, nu har jag gjort mitt fjortisinlägg för idag ;). Haha...ville bara få ur mig denna fåniga information :). Nu ska jag äta yoghurt och müsli och hoppas på att Bella snart är klar så att vi kan gå ut en runda i det fina vädret.

/E <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför tog det slut mellan dig och din kille?

2010-10-24 @ 22:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0