Julbak :)

Förra året så julbakade jag med Angelica och Evelina. I år befinner sig den ena i Frankrike och den andra i Tyskland. Vilken tur att båda Hannah och Ameli var sugna på julbak i år :). Vi har redan bokat in en dag innan första advent då vi ska baka lussebullar, pepparkakor och rocky road. Ska verkligen bli supermysigt och gott :).

Jag, Hannah och Ameli hade ju en bröd-bakar-dag för inte så längsen och det var verkligen roligt att baka lite olika sorters bröd. Doften spred sig snabbt i lägenheten och allt bröd blev jättegott. Hemmabakat bröd är 1000 gånger godare än "köpebröd". Ska nog ta och baka lite bröd efter att jag varit hemma i Sthlm, så gott på morgonen till en kopp te :).

Julbak 2009:


In action. Evelina och Angelica :)


Lussebullar...mmmmm, jag är så sugen på att få äta massor av lussebullar snart :)


Pepparkakor blev det också :)


När jag ser dessa bilder så längtar jag verkligen till julen :). Snart får man sätta upp adventsljusstakar, lyssna på julmusik och öppna adventskalender. Har förresten redan köpt en adventskalender med choklad i (tycker inte den är god, men jag har alltid haft en, det är grejen liksom...)

Appropå Angelica så kommer hon faktiskt och hälsar på mig innan jul :D. Närmare bestämt den 10:e till 11:e december :). Vi ska ha julfika och byta julklappar, gå på "ljusvandringen" här i Linköping (precis som vi gjorde förra året!), äta en god middag, mysa, prata, förfesta, parta, gå promenad runt ån samt äta brunch. Vi har fullspäckat schema och jaa, vi har redan planerat allt detta :P. Oss i ett nötskal! Men jag längtar sjuuukt mycket efter henne, senast jag träffade henne var i augusti :(. Nu är det bara 1 månad kvar :D.

/E <3

Kommentarer
Postat av: Lacka

Jag längtar också som en tok! Men det vet du ju redan :) counting the days!

2010-11-14 @ 20:48:31
URL: http://niceisniice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0