25 November 2010


Lite suddig bild, men det är i alla fall jag "in action" ;).

Vilken underbar dag det har varit idag :). Vi har bakat nästa hela dagen, vilken himla tid det tar. Jag och Hannah träffades på förmiddagen och gick hem till henne och Alex. Där fixade vi lite inför presentationen imorgon, sedan kom även Ameli dit. Vi gick en promenad och sedan satte vi igång med baket. Började med att göra tre satser lussekatter (lussebullar) och lät dem jäsa i en timme. Samtidigt gjorde vi rocky road som ingen av oss gjort tidigare. Sedan har vi bakat ut lussebullarna, låtit dem jäsa igen och sedan haft inne en himla massa plåtar i ugnen (jag hade 3,5 plåt med lussebullar). Efteråt drack vi glögg, åt lussebullar och rocky road och hade det jättemysigt. Kom hem för drygt 20 min sedan, så det blev en heldag. UNDERBART!

Allt blev jättegott och jättelyckat. Har även lyssnat på julmusik och kommit i stämning. Det är ju underbart med snön utanför fönstrena också, julen är nära! På söndag är det ju första advent, så nu har vi smygstartat lite :). I helgen blir det till att julpynta med adventsljusstakar, dukar och annat fint :). Mys!

Nu ska jag nog få i mig lite soppa trots att jag är jättemätt, men känner att jag måste få i mig något "matigt" efter att bara ha ätit en massa lussebullar och rocky road idag :P. Haha...

/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0