22 November 2010

Usch, jag mår så otroligt illa! Vet ni vad som nyss hände? Jag hade satt klockan på halv åtta, men var klarvaken vid sju redan och bestämde mig för att kliva upp. Gick in i duschen och när jag står där blir jag plötsligt jätteillamående, det bara krampar i magen och det känns som jag måste spy :(. Ignorerar och fortsätter duscha. Men när jag står där med duschkräm över hela kroppen och balsam i håret så blir det helt svart, det flimrar till och sedan ser jag ingenting. Jätteläskigt! Duschar snabbt av mig och slänger ut en handduk på golvet där jag fick lägga mig. Då försvann det när jag låg ner...Nu har jag kunnat få på mig en morgonrock och förflyttat mig till soffan, men magen känns fortfarande upp och ner och huvudet känns konstigt. Vad var det som hände? Är det så när man håller på att svimma? Sjukt obehagligt var det i alla fall :(. Och dålig tajming. Har ju tänkt plugga hela morgonen innan jag ska iväg till skolan, men jag får ta det i ministeg...så typsikt. Vad beror detta på? Kontinuerlig stress i flera dagar? Dåligt med sömn i typ en veckas tid? Brist på någon vitamin?

Aja, nu över till något roligare. Jag har haft en UNDERBAR helg med mina nära & kära :). Jag har ju berättat om min födelsedag, men firandet fortsatte även under fredagen och lördagen. På fredagen jobbade jag ett par timmar på en skola, jätteroligt som vanligt. Fortsatte sedan in till stan för att träffa min mentor. Riktigt intressant att se hur hennes arbetsplats ser ut och höra vad hon jobbar med. Mycket trevligt. Sedan var det bara hem och fixa lite, duka, duscha, göra mig iordning och börja med maten. Tjejmiddag stod på schemat. Så mina underbara kompisar kom och åt god middag, pratade och firade mig med massor av otroligt fina presenter <3. Jag ska visa er ikväll vad jag fick, men det var i alla fall en jättecool vas, en kjol, en flaska vitt vin, en stor blombukett, en bok (Elsas Värld, fortsättningen på Elsas Mode), en ram med ett underbart foto samt en cupcake med strumpor i :). TACK SNÄLLA TJEJER FÖR ALLA FINA PRESENTER :D. Kvällen avslutades ganska sent, men jag sov som en stock efteråt. Nöjd och lycklig över att jag har så fina vänner <3.

På lördagen var jag och mamma på invigning av en skönhetssalong, inte speciellt roligt faktiskt. Hittade i alla fall en hälsokostaffär som sålde SWE BAR för nästan samma pris som på nätet, så jag passade på att köpa med mig några stycken :). Great! Sedan var det hem och PLUGGA. För att sedan göra sig iordning och sätta mig i bilen. Jag åkte med mamma och pappa in till stan och lämnade av dem där, körde sedan ut till Saltsjöbaden för att hämta min kusin, fortsatte vidare norr om Stockholm för att hämta syster på jobbet och avslutade med att återigen köra in till stan. Var hos farmor och farfar och åt god mat och tårta. Fick fina presenter även här :). Av farmor och farfar fick jag en påse med massa nödvändigheter (pasta, tomatsås, ljus, servetter, physallis, mörk choklad mm.) samt ett presentkort på H&M. Av lillkusinen, faster och fasters fästman fick jag ett presentkort på Synsam och ett stort uppläggningsfat. TACK snälla för jättefina och bra presenter :)! 

Jag har alltså blivit rejält firad denna helg och är otroligt tacksam för att jag fått tillbringa den med mina närmaste :). Jag är även otroligt tacksam för alla fina, underbara, roliga, söta, praktiska presenter jag har fått :). Dock är det viktigaste att jag fick träffa mina favoriter igen <3, det lever jag på länge :).

Lite bilder från i fredags som fotografen Ellen tog :)

 
Fina tjejer <3. Från vänster Elina, Emelie, Annika, Sara och Bella :).


Fruktsalladen som jag bjöd på till efterrätt tillsammans med vaniljkesella och glass.


Jag i den otroligt fina kjolen jag fick av Bella, Sara, Emelie och Elina :).


Lite gott efter maten :)


Alla förutom söta Ellen som fotograferar.


Koncentration när jag öppnar paket. Här öppnar jag den coola vasen som jag fick av Elina, Emelie, Sara och Bella.


Fina tjejer som var rädda om sina kläder ;). Haha..sötnosar!

Slänger upp ett inlägg ikväll med resten av alla fina presenter :). Nu måste jag få i mig MAT och hoppas att jag inte mår illa eller svimmar på vägen till skolan :(. Usch!
/E <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0