Skoltrött

Det blev en lite längre dag än vad jag hade räknat med. Trodde nog att vi skulle bli klara lite tidigare i alla fall, men jag var inte hemma fören vid kvart i fem. Har hunnit äta lite mellanmål, skriva ett inlägg här på bloggen samt läst en massa bloggar för att koppla av lite :). Börjar bli ordentligt skoltrött nu efter ett hårt år på universitetet. Minns ni vad jag gjort?

- Höstterminen startade med en riktigt tuff termin ekonomi som tog musten ur mig. Jag sov dåligt, åt mycket dålig mat, tränade för lite och var allmänt sur hela tiden. Mådde alltså inte speciellt bra :(. Klarade tentan tillslut och det tackar jag så hemskt mycket för! Ska vi planera en "bränna-ekonomiböckerna-dag" snart?

- Sedan blev det två kurser på raken som påminde lite om varandra. Inte själva innehållet, men upplägget med stora arbeten och så. Var okej lugnt under dem, så lite återhämtning fick jag.

- Efter jul var det dags att inleda vårterminen med arbetsrätt som verkligen var otroligt intressant. Jag kände verkligen att jag lärde mig något värdefullt trots att tempot var väldigt långsamt. Skönt att jag fick lite tid för min pojkvän, mina vänner och träning. Annat som gjorde livet roligt att leva helt enkelt. Klarade tentan galant och ger mig tummen upp för den kursen.

- Kursen vi håller på med nu lät från början mycket bättre än den varit. Vi har skrivit ihop ett arbete på 30 sidor och börjar känna oss ganska sega i huvudet nu efter allt skrivande, skönt att det är "över" imorgon. Vi hade en individuell examination i denna kurs i form av en dugga som jag också klarade :). Nu hänger det på hela gruppen.

- Sista kursen för terminen handlar också om att SKRIVA. Jag är så trött på att skriva, men jag tycket ändå att nästa kurs ska bli intressant trots mycket skrivande.

Så som ni kanske förstår är jag ganska skoltrött nu och känner att det ska bli mycket skönt att jobba i sommar :). Skönt att man är ledig efter jobbet och kan promenader med sina kompisar, bada, äta glass eller bara umgås på sommarkvällarna. Skönt att man slipper tänka på att man borde plugga! Längtar väldigt mycket till sommarlovet nu.

Aja, nog tjatat om mig och skolan. Har ni haft en bra dag? Jag fick reda på imorse att vulkanen börjat härja igen :(. Hoppas verkligen inte att det förstör vår resa till Milano...det är klart man börjar bli lite nervis här hemma, men men. Vi håller tummarna och ser vad som händer, just nu är det bara över Irland. Tänkte alldeles strax slänga in en maskin tvätt och sedan gå ut och springa en runda på 5km. Känner mig måttligt taggad, men jag hoppas det försvinner när jag väl är ute. Dags att slå rekord? Vi får se ;). Hörs senare!


Lilla Ellen och jag på valborg

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0