Min lillasyster


Jag vill berätta för er om en person i mitt liv som är väldigt betydelsefull för mig, det är min lillasyster som heter Sofie. Hon är en av mina absolut bästa vänner och när vi har våra moments, så har vi verkligen våra moments :P. Jag är så tacksam för att jag alltid haft henne som min lekkamrat när jag var yngre, vi gjorde allt tillsammans. Vi bombarderade hela övervåningen med barbiedockor, vi lekte hotell i hela huset och vi klädde ut oss till olika saker. Vi skrev även en tidning med namnet TippTopp ihop :). Det var skönt att alltid ha en lekkamrat i huset som delade samma intressen. Det skiljer tre år mellan oss vilket är perfekt.

På senare år har vi blivit mer och mer olika. Jag är blond, klär mig lite gulligt och gillar Agnes. Hon är brunett (nästan svart), klär sig lite rockigt och coolt och gillar Him. Jag har svårt att förstå hennes musiksmak och håller väl inte alltid med om allt hon tycker, men hon är smart den lilla tjejen. Hon har svar på allt, kan alltid argumentera och kan faktiskt väldigt mycket om saker och ting. Känner mig så dum när jag går upp i en "duell" mot henne, lilla blonda jag liksom. Det är ju roligt att hon fick den smarta och tekniska genen och jag kanske mer fick den sociala?

Jag älskar min syster oerhört mycket och kan ofta tänka tillbaka på de tiderna då vi ägnade dagar åt varandra :). Det är en mycket bra period i mitt liv och jag undrar ibland vad jag skulle gjort utan min syster. Vi stöttar varandra, bryr oss om varandra och litar på varandra. Även om vi är olika, så betyder hon allt!

Nästa vecka tar hon studenten, STUDENTEN! Det är helt otroligt. Mamma och pappa, har ni tänkt på vilka gamla döttrar ni har? Och ändå är ni så unga (eller ser unga ut) ;). Jag hoppas att min syster får den bästa dagen i sitt liv onsdag den 2 juni och jag ska vara där och dela den dagen med henne <3

/Elin

Kommentarer
Postat av: Ellen

åh va fint skrivet..jag blir alldeles rörd :)

2010-05-26 @ 09:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0