Är det pollenallergi?

Efter att ha funderat lite på om det kan vara någon sorts allergi jag råkat ut för, så kollade jag på vårdguidens hemsida.

De skriver bland annat att det är svårt att skilja på förkylning och pollenallergi första gången man får det. De menar även att förkylning ofta innebär feber. Är man pollenallergisk så rinner näsan och man får många nysattacker, snuvan är vid allergi vattnig. Man blir även trött och kan få huvudvärk.

De kan även påverka ögonen allergin, men det har det inte gjort i mitt fall. Men de andra symptomen stämmer ju in på mig. Näsan rann konstant igår och det kliade massor i halsen, jag nös i princip hela dagen och jag har även haft lite huvudvärk. Nu säger jag inte att jag är pollenallergiker, men mamma och syster är det och det är ärftligt. Så jag blir inte jätteförvånad om jag har det.

Vad tror ni? Det kliar ju som sagt i halsen, men jag har inte ont i den. Allergier kan påverka luftvägarna också. Jag har inte heller någon feber, så det känns verkligen mer och mer som det är pollenallergi jag har fått :(. Tänkte låta det gå några dagar och se om det försvinner. Idag känns det ju bättre och näsan är bara täppt och halsen kliar lite, men det kan även vara så att det jag är allergisk mot (om jag är det) inte är så kraftigt just idag.

Ni som är pollenallergiker, hur kom ni fram till det? Hur känns det?

/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0