Amerikanska pannkakor



Amerikanska pannkakor (recept "Bonniers kokbok")
3 dl vetemjöl (kan säkert bytas ut mot nyttigare alternativ)
1 1/2 tsk bakpulver
1 krm salt
1 tsk strösocker
3 dl standardmjölk
2 ägg
2 msk smält smör

Blanda ihop alla torringredienser i en bunke och häll sedan i all mjölk, ägg och smör. Smeten kan stekas direkt i lite smör. Det står i receptet att det blir runt 20 pannkakor, men jag får det till 8-9 stycken och då är de små, men lite tjockare (precis som amerikanska pannkakor ska vara).

På den ovan hade jag kvarg med vaniljsmak från Lidl, kiwi, banan och kanel. Mums!


På denna hade jag Lättkesella, äpple och kanel.


På denna hade jag varma bär i form av jordgubbar och hallon samt lite honung.

Jag tycker att den första samt den sista var absolut godast :). Som tur är har jag kvar några pannkakor till lunch imorgon :D, tänkte ta med mig lite jordgubbar då.

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0