27 Maj 2010


VILKEN DAG!!! Ni skulle bara veta vilken fullspäckad och underbar dag jag haft idag :). Jag har hunnit med kundkortskväll på Hemköp, där man kunde köpa 2 x 200 gram chokladkakor för 20 kr, middag med sötaste Annika, provat Carrie-klänningen på BikBok (men tyckte den var snäppet för gullig för mig), varit på VIP-kväll hos VILA i samarbete med tidningen CHIC (en av mina favorittidningar) där vi fick lyxiga Goodiebags och sedan avslutades kvällen med premiären av Sex and the City 2 med Ameli...Nu kan jag somna lycklig ;).

Vi tar det från början ;). I morse försov jag mig, så det slutade med att jag åt frukost, sminkade och klädde på mig samtidigt för att hinna. Hann i tid till skolan :). Idag träffade vi vår kontaktperson som vi gör ett projekt till och hon var supertrevlig. Sedan satte vi oss och skrev massor på arbetet. Vid halv fyra cyklade jag hem och drog en repa med dammsugaren innan jag gick ner och mötte Annika och Angelica på Hemköp tillsammans med andra halvan av Linköping :P. Fick med mig lite fynd därifrån som choklad, sia-glass, yalla drickyoghurt mm. Efter det var jag och Annika så hungriga att vi i princip skakade :(, så vi köpte med oss varsin toast och käkade hemma hos oss. Sedan begav vi oss ut på stan.

Längs stadens gator hade de massa små bord utanför affärerna med grymma priser, provade en Carrie-klänning (Ballerinaklänningen som hon har i inledningen av Sex and the City avsnitten) eftersom den bara kostade 50 kr!!! Tyvärr satt den inte alls fint på mig och jag kände mig alldeles för söt och gullig i den, jättetrist. Men jag rekommenderar er att gå och prova den på BikBok :). Vi gick sedan till H&M där jag hittade lite fint, bland annat något jag ska ha på mig på systers student <3. Sedan var det dags för VIP-kväll på butiken VILA i gallerian. De hade jättebra priser och 30% på allt i butiken, dessutom fick man goodiebags, CHIC-tidningen samt mer och godis. Fick med mig lite fint även därifrån.

Vad som gömmer sig i shoppingpåsarna och goodiebagen visar jag imorgon. Vad tror ni? :)

Jag och Annika hann hem en liten stund mellan shoppingen och bion, skönt att andas ut lite. Sedan åkte Annika hem med bussen och jag mötte Ameli utanför bion. Hade köpt med mig lite godis (yey!) och bonaqua till filmen. Vi hade bokat platserna längst bak och SF beskriver stolarna som vip-fåtöljer ;). Jag kommer ALDRIG mer vilja sitta i vanliga biostolar. Vi hade varsitt eget litet bord, stolarna var som riktigt breda kontorsstolar och man kunde luta sig bakåt! Det var till och med bättre än att vara hemma, jag och Ameli trivdes mycket bra :P. Dessutom tycker jag, som det Sex and the City-fan jag är, att filmen var awesome :D. Jag älskade en del av kläderna (mycket såg väldigt konstigt ut) och för er som inte sett filmen och ska se den, kolla på Charlottes blåa klänning med spänne under bysten som hon har på sig i en scen med bara Miranda, to die for. Jag älskar skådespelarna, konceptet och allt. WOW! Haha....

...jag märker själv hur fånig och tjejig jag låter, jag blev bara positivt överraskad. Se filmen! Sitter uppe här mitt i natten och skriver :P, men jag är så uppspelt efter filmen ;). Ska strax avrunda kvällen, men först ska jag slänga upp en dagens outfit som jag hade i skolan.

Imorgon är jag LEDIG :), ifrån skolan i alla fall :P. Jag har dock en massa uppgifter som jag måste ta tag i eftersom jag kommer vara i Stockholm tre dagar nästa vecka. Men först och främst ska jag äntligen till frisören och färga min utväxt samt klippa upp håret en aning :). Nice! Sov gott på er.

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0