Victoria och Daniel <3


Bild lånad av http://www.detkungligabrollopet.nu/brollopsbloggen/

Igår var det alltså äntligen dags för kronprinsessan Victoria och Daniel Westling att gifta sig. Det var ett vackert bröllop och jag satt självklart bänkad framför tv:n. Först hade jag en tanke om att åka in till stan, men det var så himla mycket folk och då orkade jag inte. Jag tycker synd om paret som fått utstå så mycket innan bröllopet, bevakning av media och intervjuer osv. Det hade nästan fått mig att inte vilja gifta mig. Människor hade ju tröttnat på bröllopet och allt runt omkring innan det ens hade varit och det är ju synd.

Jag har aldrig varit så "kungahusfantast", men jag gillar att vi har monarki och jag tycker att de gör ett bra jobb. Dessutom är de otroligt vackra, Madeleine och Victoria. Jag hade egentligen inte tänkt kolla på bröllopet igår, men så sa min mamma "detta kommer bara ske en gång under din livstid" och det är ju sant ;). Förresten så kollade hon själv inte på bröllopet :P. Men jag bänkade mig i alla fall och tyckte att det var fint, men jag saknade lite bröllopspussar, vart var den när prästen sade att de nu var man och hustru t.ex.?

Grattis till kungaparet och hoppas ni får vara lite ifred nu :)!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0