Sluta träna!

Jag har bestämt mig för att SLUTA TRÄNA! Självklart gäller inte detta för alltid, men ni som följer min blogg vet att jag är lite av en "träningsnarkoman" och tränar 5 gånger i veckan. Under det här halvåret har jag stenhårt hållt mig till 5 gånger i veckan och jag har bara brutit mot det när jag var sjuk och låg hemma i feber/halsont. Idag när jag var ute och stavgick kände jag mig så otroligt trött i kroppen och jag känner att kroppen inte kan prestera på samma sätt eftersom den är slutkörd. Jag bestämde mig då för att ha en vecka fri från träning och det blir alltså v. 28. Jag får endast ta tre powerwalks på 5 km under hela veckan och det är lite för mig som tränar så mycket i vanliga fall.

Detta beslut känns både bra och dåligt på samma gång. Det som är bra är att jag ger kroppen tid att återhämta sig efter all hårdträning och jag kan göra andra saker som att sova, sola, läsa en bok eller umgås med nära&kära istället för att lägga massor av tid på träning. Det som är dåligt är ju att jag inte får göra något som jag tycker är roligt och givande samt att jag måste dra ner på maten ytterliggare under denna period för att inte öka i vikt under denna vecka.

När jag berättade detta för min pojkvän sa han att det var ett "klokt beslut, det bästa på länge" eftersom han (som också är lite av en träningsnörd) vet att det här halvåret slitit hårt på mig. Det blir nog även lite slappare under de veckor jag är ledig och befinner mig på Gotland, mellan v. 30 -32. Har besök första veckan och då blir det kanske någon powerwalk och cykeltur, men inte mer än så. V. 32 är det ju dags för mitt milslopp här i Stockholm också och då vill jag inte vara slutkörd och tung i kroppen :).

Neeeej, kom på att jag ska prova Stripchair den 16 juli med mina tjejkompisar. Aja, det får bli ett undantag och så tar vi bort en powerwalk istället. Psssst, skvallra inte för pojkvännen, han tyckte nämligen att tre powerwalks var för mycket ;P.







Liter bilder på mig under våren. I <3 training :).

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0