I <3 Training!

God kväll bloggen!
Nu vill jag verkligen skriva det där inlägget som jag sade att jag skulle skriva igår, något som kommer direkt från hjärtat. Som ni alla vet (eller ni som följer min blogg i alla fall) har jag ändrat min livsstil ganska mycket. Jag har fått in mer träning i min vardag, jag har bytt ut onyttig mat mot nyttigare och jag har dragit ner på socker och farligt fett. Detta har resulterat i att jag gått ner i vikt, fått en hyfsat vältränad kropp och mår så himla mycket bättre. Att jag mår så himla mycket bättre har självklart med andra faktorer än bara träning och mat att göra. Jag har en underbar pojkvän som älskar mig precis som jag är (vi har varit ihop i 5,5 år), jag har underbara vänner både i Linköping och i Sthlm som betyder otroligt mycket för mig och som jag gärna spenderar mycket tid med och jag har även en underbar familj och en underbar släkt som betyder allt <3. Den här kärleken man känner plus motion, bra kost, ordentligt med sömn osv. gör att man mår bättre.

Jag vill inte skriva detta för att skryta, utan jag skriver detta för att berömma mig själv. Vi tjejer är alldeles för dåliga på att berömma oss själva. Herregud, jag har ju gjort något som jag för något år sedan trodde var omöjligt. För ett år sedan hade jag godisförbud i en månad och återgick sedan till det vanliga. I år hade jag godisförbud i två månader, men återgick aldrig till det "vanliga" igen. Jag äter någon/några gånger i veckan i små doser, njuter av lite lösviktsgodis eller en glass nu på sommaren. Självklart måste man få njuta, men inte för ofta. Samtidigt dricker jag inte alkohol så ofta och där har du många kalorier och förstörelse av levern :P. Jag började även träna ordentligt efter nyår och är nu uppe i minst 5 gånger i veckan. Jag älskar att röra på mig och jag drömmer om att få arbeta med det i framtiden. Jag älskar att variera min träning, skulle jag t.ex. springa 5 gånger i veckan skulle jag ledsna direkt, men nu blandar jag aerobics, gympa, löprundor, powerwalks, simning och styrketräning. Allt förutom spinning går ;).

När jag bestämde mig för att skärpa till mig var målet att få en mer vältränad kropp, få sundare levnadsvanor och få ett bättre självförtroende. Allt detta tycker jag att jag har uppnått på 5 månader som jag har hållit på. Jag kan titta på mina armar och mage och tycka att jag ser riktigt "fit" ut. Jag försöker även alltid att äta frukt och grönt varje dag, äter lagom stora portioner med mat, börjar alltid dagen med havregrynsgröt osv. Denna förändring har mynnat ut i att jag har fått bättre självförtroende och jag är faktiskt otroligt stolt över mig själv!

Jag vill uppmuntra alla om att försöka ändra om sin livsstil. Försök hitta en träningsform som passar dig. Försök även att byta ut vissa feta mål mot sallad. När jag hamnar på t.ex. Max eller Mc'Donalds köper jag alltid hamburgaren, men jag minns inte hur många månader det var sedan jag åt pommes. Vet ni att pommes stannar kvar i kroppen i 4 månader? Det tar så lång tid för kroppen att bryta ner det, äckligt! Jag kör alltid på morötter eller sallad istället. Till dricka väljer jag alltid mineralvatten eller någon lightläsk. Vet att man inte ska dricka light, men när man gör det så sällan som jag gör är det nog ingen fara. Ett tips jag kan ge er är att INTE ha något hemma, det underlättar ganska mycket för min del. Skulle jag haft chips, godis och glass hemma hade jag garanterat ätit det, men nu har jag inte det och jag saknar det inte heller.

Vill bara säga att "jag kan, så då kan ni också". Kämpa Sverige :)!



/Elin

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är duktig du! De som klagar har nog dåligt samvete för att de inte kommer igång..

Kan jag kan du heter Charlotte P:s bok som kommer ut i Augusti. Ska fixa ett signerat ex! ;)



PUSS

2010-06-09 @ 07:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0