Waldermarsudde

Igår träffade jag Julia inne i city för lite picknick och sola. Det var tjockt med moln på morgonen, men när vi träffades i stan var det riktigt varm och fint. Vi handlade med oss lite god picknick och promenerade en bit till bussen som tog oss ut till Waldermarsudde på Djurgården :). Tyvärr blev det tjockt med moln när vi kom ut dit, men vi valde att lägga oss i bikini i alla fall :P. Det var hyfsat varmt ändå och utsikten var magnifik. Vi pratade, jag åt en smörgås, Julia en sallad och sedan läste vi lite tidningar :). En mysig dag där jag endast hade kunnat begära lite mer sol ;). Lite bilder från dagen...


Köpte med mig nya numret av Chic så att jag hade något att läsa på tåget :).


Vacker utsikt vid Waldermarsudde, bara solen som fattades.


Jag och söta Julia. Fick fixa till bilden lite eftersom hon är så himla brun efter sin USA-resa, fuskigt! :P


Något som var smått komiskt var att vi hade exakt likadana skor på oss :P. Dessutom hade båda jeansshorts, slappa linnen och likadan modell på glasögonen...lite pinsamt nästan ;P.

Det var jättetrevligt att träffa henne igen och jag hoppas vi ses snart igen :). Dock avslutades vår träff lite obehagligt. Vi stod nämligen i rulltrappan ner vid Åhléns City och ska ta tunnelbanan då vi hör några ungdomar stå bakom oss och säga typ "nu skärper du dig för fan" och "sluta släng grejerna i trappan". En bikini kastades i rulltrappan framför mig och då säger den ena killen "plocka upp det där" och tjejen svarar "men det var inte min idé att snatta". Jag blir helt stel och två sekunder senare flyger både jag och Julia fram, då är det en som jobbar i butiken samt en civilvakt som slänger sig på dessa ungdomar. En kille och en tjej får de tag i, men båda lyckas smita undan och butiksbiträdet skriker "stoppa tjuven" och jag och Julia bara står och skakar samt gapar. Riktigt obehagligt. De hade dessutom snattat en bikini för 100 kr!!! Vad är problemet? Snacka om att följderna blir 100 gånger värre...usch.

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0