Blå Lagunen

Jag och Ellen har länge sagt att vi MÅSTE besöka den Blå Lagunen. Så vi packade med oss ordentligt med picknick för en heldag vid Blå lagunen. Resan dit tog ett bra tag. Istället för en timme tog det två och en halv...Vi körde "lite" fel :P. Det var pga. en vägbeskrivning vi hittade på nätet som vi hamnade på en grusväg som gick längst hela kusten. Det var guppigt och stora vattenpölar längst hela vägen och det tog 45 min att köra, vi var lagom irriterade när vi äntligen kom fram till Blå lagunen. Vilken turistfälla! Vi blev faktiskt besvikna. Bilderna vi sett motsvarades inte riktigt och det var tjockt med folk och bilar. Vi hittade en plätt där vi lade oss och solade/sov. Käkade lite lunch och badade i lagunen två gånger. Det ända som var coolt var vattnet i lagunen, helt klarblått och skönt :). Det var nog första och sista gången vi åkte ända upp dit, men det är roligt att ha varit där en gång i alla fall.

 
Vi hittade en utsiktsplats på vägen till Blå lagunen som var mäkta imponerade. Fin bild förutom min minn :P.


Jag bland alla människor som också hört talas om lagunen...


Min favoritbild <3


Jag var där! :P


Ellen var också där :), vilken tur ;).


Stannade vid Rutes café och åt supergoda bullar på vägen hem, rekommenderas!

/Elin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0