Snökaoset ---> Söndagen den 21/2 -10

Måste ju berätta för er hur det var att ta sig hem från Stockholm till Linköping igår. Vi börjar med fyra bokstäver för att sammanfatta det hela, KAOS.

Det började med att jag skulle ta Roslagsbanan från Täby C till Stockholm. De funkade inte och ersattes istället med ersättningsbussar. Dessa förbaskade bussar kom inte och jag stod ute i tunn kappa och frös ihjäl. Efter 45 min väntan kom äntligen en buss som tog mig till Danderyd. Blev mer och mer nervös över att missa mitt tåg. Detta hade jag ju inte behövt vara för när jag kom till centralen var det KAOS på hög nivå. Det var jättemycket folk, massor av tåg var inställda och alla tåg var försenade. Träffade en dam som hade väntat på sitt tåg i 3,5 timme :(. Så segt! Alla människor var jätteirriterade, ingen visste vart de skulle ta vägen och alla bara stod där och tittade på den stora tavlan. Mitt tåg skulle gått 17.20 istället gick det 19.10. Stod och stirrade på tavlan, men hela tiden ökade de på tiden med tio minuter. Började fundera på om farmor och farfar var hemma och att jag kunde sova hos dem :), men jag ville hem! Tillslut gick ett proppfullt tåg mot Jönköping. Fick en sittplats på en långbänk där vi tryckte ihop oss fem personer, trång och otroligt svårt att sova :(. Satt och läste lite i arbetsrätten trots min totala trötthet. Vid nio kom vi äntligen fram till Linköping och jag kunde åka hem till lägenheten och Richard <3.

Det var ett äventyr utöver det vanliga. Inget positivt äventyr, men ett äventyr. SJ kan ju inte ro för vädret, men jag antar att de inte får någon positiv kritik efter detta. Hemsidan låg nere och telefonen gick inte att nå. Man kunde inte få någon information om sitt tåg om man inte befann sig på plats på centralstationen. SEGT!



/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0