Nyheter


Jag tänkte delge er min åsikt om två nyheter, den första är istappar och snö som rasar ner från taken. Detta tycker jag är jätteläskigt. Läste på expressens hemsida att fler förts till sjukhus efter att ha fått istapp i huvudet eller mängder av snö som rasat ner. Visst borde man kanske som person förstå att det är farligt att gå på marken precis under ett höghus, men man kanske inte alltid tänker på det. Och vad varnar en? Jo, ett litet A4 med texten "Risk för snöras och istappar". Snacka om lätt att missa. Jag är personligen livrädd och försöker i största mån gå på bilvägen (alltså i mitten). Det känns som att får man en istapp i huvudet dör man :(, risken är ju att den träffar hjärnan...USCH! Så mitt råd, var försiktiga folket, gå på kanten av bilvägen istället :).

Den andra nyheten som jag tänkte prata lite om är elpriserna. De med rörliga elpriser kan tydligen få riktigt saftiga räkningar såg jag på expressens hemsida. Jag blev självklart lite orolig och gick genast in och kollade vår faktura och som tur är har vi fast pris :). Kom på att det beror på att när vi hade rörligt så ökade den hela tiden och det blev i slutändan ganska dyrt. Så nu är jag nöjd med att vi har fast pris. Vad ska man då göra åt detta? Ja, det är en väldigt bra fråga. Det är väl inte så mycket att göra åt. Det är bara att betala räkningen och ringa till elbolaget och ändra till fast pris :).


/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0