25 Februari 2010


Härlig morgonfrilla och mysig tröja (Richards). Tog en välförtjänt (?) sovmorgon till halv elva idag och har bara segat mig sedan dess. Suttit och fixat lite saker på datorn samt satt på mig lite kläder. Ska snart göra och äta lite frukost, börjar bli riktigt hungrig nu.

Planerna för dagen är:
- Kolla om jag har turen att hitta böckerna jag vill ha på Bokrean som startar idag!
- Åka och handla mat på Willys och Lidl
- Plugga
- Medelgympa 17.30
- Slappkväll med lite OS kanske?

Det blev en otroligt mysig kväll igår med Angelica. Hon bakade riktigt goda och nyttiga scones som vi åt med philadelphiaost, aprikosmarmelad och mörk choklad. Till det drack jag kanelte, som för övrigt var riktigt gott. Åt också lite vindruvor och popcorn :). Hyfsat nyttigt och gott! Kollade på filmen Couples Retreat som var lite smårolig och lättsam. Skönt med en film som man inte behöver tänka så mycket till :P, sånt gillar jag ;).


Igår var jag ju också i Mariestad på missionering. Vi åkte från universitetet halv sju på morgonen och kom tillbaka vid kvart över fem igår eftermiddag. Var HELT slut! Som tur var hade alla killarna körkort, så jag slapp köra :). Det var mer folk på gymnasieskolan i Mariestad som kom på seminarierna samt till vårt bord, det var riktigt roligt! Roligt att fler och fler vill plugga vidare och flytta hemifrån. Jag höll i ett seminarium tillsammans med en av killarna (som hade missionerat i flera år), så han körde det mesta snacket och jag flikade in med viktiga saker eller egna upplevelser. Det gick bra tycker jag. Man lär sig mycket nytt varje gång :). Får ni möjligheten att vara studentambassadör på er skola så tycker jag att ni verkligen ska utnyttja den. Intressant att träffa nya människor, upptäcka nya städer, göra något vettigt, ser bra ut på CV:t och dessutom får man lite betalt!

Nu ska jag äta frukost, sedan göra mig iordning för att gå till Åhlens och bokrean. Sedan blir det buss till "skägget" för att handla mat :). Hörs senare!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0