22 Februari 2010

"Long time, no see"...Känns som en vanlig början på mina inlägg nu :P (se träningsbloggen). Jag vill börja med att säga att jag LEVER trots den otroliga kylan och snön. Jag har bara haft en otroligt trevlig och fullspäckad helg med mina älsklingar vilket resulterat i dålig uppdatering.

Börjar med dagen idag. Tog en välförtjänt sovmorgon till tio, gick upp och fixade iordning mig för ytterliggare ett besök hos min frisör. Håret blev lite randigt längs benan förra gången :(. Detta pga att det är så kallt ute och då blir håret är så otroligt torrt. Nu fixade min frisör detta, hon är den bästa. Annars har jag städat lägenheten och packat upp efter helgen, tvättat lite kläder samt fixat lite viktiga saker :). Kvällen ska ägnas åt träning och plugg. Se träningsbloggen för veckans planerade träningar.

Nu ska jag berätta för er om min helg :). En riktigt underbar helg med de bästa <3.
Fredagen börjades i Mörby C för att handla mat samt något gott att dricka till kvällen. Sedan åkte vi hem till Emelie och hennes superfina lägenhet (som jag gillar otroligt mycket) för att börja med maten. Det blev Schnitzel, hasselbackspotatis och sallad till middag. Till efterrätt hade S gjord en god "glasstårta" med hallon och daim i, mums! (Var ju fest så då åt jag lite bara). Kvällen ägnades sedan åt att prata, dricka vin och spela spel. Jättetrevligt!

Lördagen började ganska tidigt. Vi gick upp och åt en stor frukost. Några av tjejerna droppade av för andra planer, medan jag, Bella, Emelie och S åkte in till stan för shopping och lunch. Gick på stan i det jättekalla och superdåliga vädret :(. Snön yrde och det var riktigt bitande kallt. Brrrrr. Åt lunch på Soft kök och bar och vi åt alla varsin pizza, den var supergod och restaurangen var riktigt trevlig och mysig :). Vi gick lite mer på stan och köpte lite inför vår spa-kväll som vi hade planerat. Tog sedan en chailatte på Espresso House och som avslutning handlade vi lite middag till kvällen.

När vi kom hem till Emelie igen åkte S vidare hem och kvar var jag, Bella och Emelie :). Vi gjorde iordning en supergod pastasallad med kyckling, fetaost och inlagda vitlökar. Till efteråt åt vi min nya specialite, frukt och bär med mörk choklad i ugn. Denna gång lät jag det vara inne lite för länge, så det var ok, men inte mer ;). Åt det framför melodifestivalen. Sedan la vi ansiktsmask och hade "massagestuga". Superhärlig kväll!

Söndagen började också ganska tidigt vilket resulterat i en ganska sömnlös helg. Det gjorde inte mig någonting för att jag fått mycket kvalitetstid med mina tjejer, sova kan man göra någon annan dag ;). Åt frukost som var like stor och god som dagen innan. Sedan åkte Bella hem och kvar var jag och Emelie. Gjorde iordning mig och sedan gick vi en liten promenad i området där de bor. Efter det var det även dags för mig att bege mig mot Täby C för lunch med Julia. Det var supergott och trevligt, men tiden gick alldeles för fort :(. Nästa gång måste vi ses LÄNGE Julia ;). När Julia återgick till sitt arbete så tog jag en smootie på Naked Jucie Bar, den var superdupergod (blev rekommenderad av Julia).

Tog smaken Very Berry. MUMS!

Resten av söndagen spenderades på bussar och tåg...det var jättejobbigt att ta sig hem i kaoset igår. Berättar detta i ett eget inlägg...

/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0