10 Februari 2010

Klockan har precis passerat två och jag har hunnit med lite under min förmiddag :). Tog lite sovmorgon till tio och segade mig lite upp ur sängen. Pratade en stund med Bella i telefon innan jag gick upp och gjorde frukost, mums! Kollade två avsnitt SATC :) och har efter det suttit och läst en del i juridikboken.

Jag är alltså "ledig" idag, men försöker som sagt att läsa lite i boken för att komma framåt. Ikväll har jag ett steppass planerat. Magen har börjat kurra igen, men min plan är att ställa mig och steka amerikanska pannkakor vid halv tre :). Så himla gott med pannkakor! Efter steppasset ikväll är planen att kolla film och äta banangodis (ska förklara ikväll på träningsbloggen).

Jag kom på att jag faktiskt har glömt berätta en sak för er och det är att jag har blivit ambassadör för Linköpings universitet. Detta innebär att jag kommer åka till olika städer och missionera på gymnasieskolor eller mässor. Man åker ett gäng studenter från olika fakulteter (Tekniska, Filosofiska, Hälso osv.) och representerar universitetet. Mitt första "pass" är på måndag och då ska jag åka med två personer till Nynäshamn. Jag har inte träffat dessa personer innan, men jag ser det som en bra aktivitet till att knyta nya kontakter :). Börjar faktiskt bli lite smått nervös och bör nog lägga några timmar på fredag, lördag och söndag till att plugga in mig lite på universitetet. Detta är en bra övning för mig som har "scenskräck" och avskyr att prata inför människor, jag måste verkligen våga göra det nu :). Kanske bra att man inte känner personerna sedan innan? Aja, ser verkligen fram emot det i alla fall.

Och ännu en sak som jag precis har anmält mig till faktiskt och det är en kurs i stresshantering. Jag anser att den kursen passar mig utmärkt, eller vad säger du mamma? Ni som följt min blogg ett tag vet om att jag lätt stressar upp mig för saker och lätt blir väldigt nervös, även fast det inte är så mycket att vara nervös över. Så jag går på denna föreläsning och ser vad den ger mig, hoppas det hjälper lite i alla fall :).

Nu ska jag lägga ut några saker på Tradera, måste få in mer extrapengar ;). Hörs snart igen!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0