Thoughts

Om en liten stund ska jag byta om och bege mig ut och cykla. Det blir dagens motion :). Tänkte delge er mina tankar och funderingar kring kost och motion under sommaren. Som ni vet har jag aldrig bantat eller för er som tror att jag har gjort det så har jag inte det. Jag förstår inte hur en människa klarar av att knappt äta och samtidigt träna hårt, då skulle jag bli medvetslös eller ge upp eftersom jag inte har någon ork. Jag äter normalt och försöker äta tre mål mat om dagen. Jag börjar alltid dagen med en rejäl frukost och har gjort hela det här halvåret, det smakar så himla gott. Lunchen varierar, äter jag frukost sent blir det bara något lättare som macka eller fil till lunch och äter jag tidig frukost blir det en mer matig lunch. Middagen äter jag oftast ordentligt. Jag har ju försökt dra ner på mängden onyttigheter jag stoppat i mig och tycker faktiskt att jag lyckats väldigt bra, dock är det svårare nu på sommaren.

På sommaren smakar allt så mycket bättre och jag unnar mig gärna en glass eller två. Jag orkar inte vara lika strikt med sötsakerna under sommaren, men känner att jag ändå inte behöver vräka i mig. Under veckan med Ellen blev det en hel del sötsaker och sånt vilket resulterade i att jag fått tillbaka mitt sötsug. Jag har försökt skärpa mig nu, men när solen skiner vill jag ha glass eller när min kompis Björn är på besök så tackar jag inte nej till chokladbollen han köpt med sig. I höst får jag återgå till allt nyttigt igen och jag tänkte köra två månader utan onyttigheter för att försöka bli av med sötsuget igen, men fram tills skolan börjar tänker jag inte frossa, men njuta.

Givetvis har jag gått upp ett par kilo i vikt igen, men de kan jag lätt gå ner i höst istället. Jag tränar ju fortfarande, men den senaste tiden har det inte blivit fem gånger i veckan. Jag gillar ju att motionera och igår var jag ute och sprang 7,5 km och idag blir det alltså en cykeltur. Så mitt råd till er är att njuta av sommaren, men frossa inte. Rör på er och njut av sommaren till fots eller på cykel. Jag älskar sommaren för mycket för att tänka tillbaka på sommaren och känna att jag avböjde allt onyttigt, sånt kan jag göra under den tråkiga hösten istället.


Ät en glass om du är sugen, men kanske inte varje dag?!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0