Sightseeing i Sthlm

Torsdagen den 19/8 var jag och Ellen på sightseeing i Sthlm :). Vi hade kollat väderprognosen som visade regn hela dagen, så därför hoppade vi över att åka Vaxholmsfärjan in till stan. Dessutom hade vi klätt oss i varma och bra kläder för regn...men så var det varmt och soligt :P. Jag saknade verkligen mina shorts måste jag säga ;). Vi åkte i alla fall in till östermalmstorg och kollade på affären Antikt Gammalt och Nytt, herregud vad grejer de hade. Miljarder olika örhängen, ringar, halsband, armband, hattar...Jag tyckte det var för mycket krims krams och allt kändes helt enkelt för rörigt :(. Sedan åkte vi vidare till söder där vi kollade i lite affärer, köpte med oss stora persikor och årets sista (?) jordgubbar och satte oss vid bryggan nedanför gamla stan i solen.

När vi hade ätit upp dem gick vi en runda i gamla stan, kollade på slottet och åt Ben&Jerrys glass :). Fortsatte sedan mot söder igen för att leta reda på Lisa Larsson Second Hand som tydligen skulle vara en av Stockholms mest kända second hand butiker. Vi gick och gick och gick, tillslut hittade vi det. Jag måste verkligen säga att jag inte är någon second hand människa. Många människor tycker att det är coolt att kläderna har en historia, jag tycker mer att det är lite äckligt. Skor och väskor tycker jag är en annan sak eller smycken, men kläderna ser gamla ut och så luktar det så konstigt :P. Kändes dock som butiken var full av "tantkläder" och vi fortsatte till butikerna bredvid, samma visa där...

Efter vår korta second hand shopping blev det stopp på Lidl för en smoothie (ska köpa hem några sådana i höst, supergoda). Sedan åkte vi vidare in mot drottninggatan. Kollade lite på Butrix och stannade sedan på Beyound retro där jag faktiskt hittade en fin handväska. Dock kändes den inte hundra och dessutom såg den ut att komma från Gina Tricot eller H&M, jag dras tydligen till sådana kläder och accessoarer :P.

Vi avslutade vårt besök i stan på restaurangen Mosaik på Sankt Eriksgatan :). En mysig restaurang med god mat, åt en fräsch avokadosallad. Sov sedan över hos min ängel och satt uppe halva natten och käkade kokosbollar och skrattade åt en massa härliga bilder. En dag att minnas <3. Nästa år kör vi turister på HÖG nivå, med karta och kamera på magen ;).











/E <3


Kommentarer
Postat av: Jessica Jäntti

Hej Elin,

dösnygg sjal ju!

Är nämligen helt såld på leopard just nu.

Varifr och hur gammal, om man får fråga XD

2010-08-29 @ 15:56:58
URL: http://jessicajantti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0