i FORM loppet 2010


Jag klarade det :)! Idag har jag sprungit mitt allra första lopp (om man inte räknar Vårruset för flera år sedan) och det var roligt att få dela det med Angelica. Vi sprang alltså i FORM loppet och sprang jämnsides hela tiden :). Tiden blev 54.39 vilket känns riktigt gött i och med att det var otroligt trångt i starten. Det ända negativa med just detta lopp var att banan endast var 5 km lång, så vi fick alltså springa den två gånger...lite segt. Men det kändes så otroligt härligt efteråt :D. Nu har jag sprungit milen fyra gånger i år, varav ett arrangerat lopp.

Det kändes lite tungt i starten och också runt 6-7 km, men annars flöt det på väldigt bra :). Känner mig lite seg i benen nu och har lite smått huvudvärk, men det beror nog snarare på sömnbrist.

Aja, ville bara skryta lite :P. Är så stolt över mig själv och Angelica att vi fixade detta tillsammans och nu har jag bestämt mig för att genomföra ett ännu jobbigare lopp nästa år, Göteborgsvarvet som ligger på 2,2 mil :). Så det blir hårdträning framöver, men det är roligt att sätta nya mål och utmana sig själv hela tiden.

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0