7 Augusti 2010


Igår hade jag, mamma och pappa en trevlig kväll med tvårättersmiddag och solnedgång. Igår var sista riktiga dagen på mamma och pappas semester, så vi avslutade den på ett mycket trevligt och bra sätt. Till förrätt blev det svenska kräftor som smakade otroligt gott :) och till varmrätt blev det supergott kött och en ordentlig sallad till det. Efter några timmar vid matbordet gick jag och mamma upp för att kolla på filmen Fame. Den var helt ok enligt min mening, men inte något jag kommer se igen.

Igår var även sista dagen min kusin E var här, hon flög härifrån vid tre. Det har varit riktigt roligt att ha henne här och vi har gjort massor av roliga saker :). Vi avslutade hennes vistelse med "nagelstuga" och sedan en glass på det nya stället Visby glass (rekommenderar verkligen att ni inte tar "hemlig smak", den smakade jästa körsbär med gammal sprit).

I torsdags besökte vi Kneippbyn sommar- och vattenland :). Det var underbart väder och på sommarland åkte vi Canyon River (stocken) tre gånger, Larven, Fyren, gick Höghöjdsbanan, åkte tåget, linbanan mm. Sedan avslutade vi med en hamburgerlunch som tog 30 min att få...men gott var det ;). Efter den goda maten gick vi över till vattenland och åkte lite olika rutschbanor. Tyvärr var det ju inte så varmt trots att solen lyste, så stackars E frös hela tiden :(. Så efter några åk gav vi upp och gick och klädde på oss varma kläder :), det var mycket uppskattat. När vi började gå mot bilen började det ösregna, så jag måste säga att vi hade riktig tur.


När vi drog upp oss i fyren :).

Slänger upp fler bilder senare, nu ska jag äta lite frukost och sedan åka iväg med mamma och köpa blåbär :). I eftermiddag kommer Angelica hit, kommer bli jätteroligt.

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0