Skönhet

Jag lånade lite frågor från senaste numret av VeckoRevyn som jag tog mig friheten att svara på själv ;). Nu får ni vet lite mer om hur jag tar hand om mitt utseende och min värsta skönhetsmiss :).

Har jag någon speciell sminkrutin?
Jag sminkar mig likadant varje dag. Jag grundar med ACO ansiktscreme 3+3, sedan böjer jag ögonfransarna och målar på mascara (oftast 38 C från Kanebo). Efter det lägger jag på en concealer under ögonen och avslutar med lite rouge.


Hur lång tid tillbringar jag framför spegeln?
Till vardags blir det runt 10 minuter (inklusive håret). När jag ska iväg på fest blir det ungefär 30 minuter (exklusive håret).


Följer jag sminktrender?
Nej. Jag måste vara den tråkigaste människan ever :P. Kör på nästan likadan sminkning varje gång det är party. Dock är jag sugen på att prova röda läppar, det är snyggt :).


Vilken är den dyraste produkten i min sminkväska?
Måste vara mascaran från Kanebo.


Berätta om min värsta skönhetsmiss.
Det var när jag smetade på Nivea i hela ansiktet och åkte till skolan. Min hy tålde inte krämen så jag blev illröd och det kliade i hela ansiktet, fick till och med åka hem från skolan. Gick på högstadiet dessutom.


Är jag duktig på att ta hand om mig själv?
Jag har blivit bättre. Jag har gått från att i princip aldrig tvätta bort sminket till att göra det varje kväll, jag försöker dricka mycket vatten, undvika smink vissa dagar i veckan, röra på mig och sova ordentligt. Så jag tycker nog att jag är det i slutändan :).


Unnar jag mig någon skönhetsbehandling?
Det blev mer förut när jag jobbade och hade pengar, då gick jag och fixade mina naglar en gång i månaden. Har funderat på att unna mig manikyr, pedikyr, färgning av ögonfransar samt plockning av bryn innan sommaren, men vi får se hur det blir med det.


Hur tar jag hand om min hy?
Jag tvättar som sagt alltid ansiktet varje kväll samt smörjer in mig efteråt. Två gånger i veckan skrubbar jag ansiktet med en speciell skrubb och smörjer sedan in ansiktet med en krämansiktsmask som man sover med. Ibland lägger jag även en vanlig ansiktsmask.


Har jag något bra budgettips?
Koka upp vatten i en kastrull eller vattenkokare. Lägg några citronskivor eller citronsaft i en skål och häll sedan på det varma vattnet. Luta dig över med ansiktet och täck över huvudet med en handduk. Ligg så i ungefär 10 min och tvätta sedan av med kallt vatten för en fräsch hy. Billigt och skönt! Sätt även på lite musik så går tiden fortare :).


/Elin


Kommentarer
Postat av: Hugo

Gud vad intressant. Nu vet jag ju precis hur jag skall göra.

2010-04-17 @ 20:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0